Gå til innhold

driiitt ass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sendt ca 60 søknader den siste uken og ingen har så mye som sendt et avslag eller et koselig svar om intervju. Jeg trenger jobb og jeg trenger penger.. GReit nok så er kanskje cvn min litt kort, men jeg har studert ganske lenge.. Tilogmed vikarbyrå kunne ikke finne noen jobb til meg..

Er jeg virkelig så frastøtende udugelig at jeg ikke er verdt ett "Beklager du får ikke jobben" :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar kanskje LITT lengre tid å få svar tilbake. På noen jobber er det jo søknadsfrist, og da må de jo vente til etter den fristen med å begynne å kalle inn folk til intervju. Så du må nok smøre deg litt med tålmodighet. En uke er ikke lang tid

Skrevet

He he, ikke bare kort cv men også kort erfaring med å søke jobb? Det tar gjerne lang tid før man får svar, også når firmaet er interessert i å ansette deg!

Ellers er det jo selvfølgelig lurt å ta en tur innom NAV og spørre om de har noen innen sysselsetting som kan hjelpe deg med å ta en titt på cv og et par søknader slik at du er sikker på at du skriver ok søknader :)

Skrevet

ikke bare den siste uken.. fra starten av desember :-) flere av stillingene er også blitt besatt.. hurra

Skrevet

Ser jeg har utrykt meg litt dumt. Jeg har søkt stillinger siden oktober jeg. Da var jeg på to intervjuer. Jeg har forsøkt å få jobb i alle år mens jeg studerte men det gikk aldri.

Jeg har fått nav til å se gjennom søknaden min og flere bemanningsbyråer. Men det virker rett og slett som det er meg de ikke liker.. Det gjør jo klart litt vondt når du går forbi steder du har søkt jobb så ser du at det er nye der som kanskje kunne vært deg..

Skrevet

Det er veldig kjedelig med det der ja, men mange gidder ikke sende avslag :( Og ofte kommer det etter mange måneder om det kommer i det hele tatt. Men vis interesse og ring og spør om stillingene med mindre det står spesifikt at du kun skal sende søknad, for da kan du også ringe etterpå og høre hvorfor du ikke ble vurdert osv.

Skrevet

"Uttrykt deg litt dumt"... Du vet jo ikke helt selv hvor lenge du har søkt jobb? Først var det bare den siste uken, så siden desember og nå plutselig siden oktober???????

Skrevet

Hmm ... rart at de ikke skal like deg bare ut fra en søknad og cv hvis du skriver ok da? For du blir som regel ikke invitert på intervju en gang? Kanskje du bør omformulere deg, få frem bedre hvilke kvalifikasjoner du har, skrive forskjellige cver til forskjellige jobber?

Skrevet

Kanskje du får se på hvordan du ordlegger deg i søknaden? Det er nemlig den som får deg inn på intervju.

Skrevet

Jeg lurer nesten på om de blir skremt av at jeg har barn eller at de blir skremt av noe annet. Jeg skjønner det i alle fall ikke. Jeg har strålende referanser fra de jobbene jeg har hatt og jeg har aldri vært uærlig eller noe i den duren. Anser meg selv som veldig arbeidsdyktig og oppegående, liksom. Selvtilliten blir jo veldig lav når man ikke får svar eller noe. Lurer nesten på om jeg er overkvalifisert til noen av jobbene pga yrket jeg skal bli. Jeg måttte ta en pause nå fordi vi ikke har råd til å leve på stipend dette året pga huslånet. 60 søknader siden desember.. 40 fra okt - desember, og diverse søknader på deltidsjobber.. Eneste jobben jeg har kunnet få litt for er praksisapoteket men der kan jeg ikke jobbe nå så tett på eksamen.

Skrevet

Da nevner du ikke noe om barna dine i de neste søknadene dine. Vet om flere som har gjort dette med suksess.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...