L1981 Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 Jg venter mitt andre barn nå om noen få uker... Min første fødsel var litt tøff, men ble ikke skremt av den. ikke før enn nå har jg bynt og grue meg litt til den kommende! Har jo bare gledet meg, men nå kjenner jg at d dukker opp igjenn minner fra den første, og jg er redd for hva jg har i vente... Noen som kan fortelle sine erfaringer fra 1 til 2 fødsel??
jejeje Skrevet 23. januar 2009 #2 Skrevet 23. januar 2009 Jeg hadde en lang og slitsom fødsel med førstemann. Jeg var mye kvalm og kastet opp hele tiden. Denne 2 fødselen gikk mye raskere og det var mye bedre, Ble ikke så sliten og det var mye mer fremgang så føltes bedre.
emmy99 Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 Jepp..tøff fødsel nr 1..tok nesten 6 år før jeg orket tanken på å bli gravid og å føde igjen, da jeg ble gravid hadde jeg angst gjennom hele svangerskapet.. Men fødsel nr 2 ble noe helt annet, mye raskere, men så klart mer inntenst og vondt i en kortere periode.. Men tror mye av følelsen også skyldes at jeg hadde forberedt meg mye mer, var tryggere og jeg kom aldri til det punkte i fødselen hvor jeg følte at jeg mistet kontrollen eller ikke orket mere fordi det gikk så fort.. Med nr 1 fikk jeg en misslykket epidural som endte med 3 ukers spinalhodepine( fødselen tok 18t fra 1 ri).. Med nr 2 valgte jeg ingen form for smertestillende..(fødselen tok 3 t fra 1 ri)
regine74 Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Jada. lang og vondt førstefødsel -ble utslitt og lei og brukte lang tid på å komme meg igjen. Fikk heller ikke til amming den første tiden. Nær sagt drømmefødsel på nr 2! Håper nå at den tredje gangen blir like bra som nr 2.
snafselafsen <3fødeklar<3 Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 Ja...fødsel nr.1 tok lengre tid...og det tok lang tid med trykkrier... revnet masse og blødde masse...tok lang tid før jeg kom meg skikkelig etter den fødsel kan du si... Nr.2 var noe helt annet! 3 timer fra første ri til han var ute(bare på 3 trykkrier!!!) Siden et barn allerede har passert før er sansynligheten for at de neste fødslene går mye bedre!!! Revnet heller ikke denne gang selv om ungen kom så raskt ut;) Fødsel nr 2 ble derfor en helt annerledes opplevelse! Gleder meg og håper denne fødselen går like fint som sist;)
lykkelig gravid trønder t 23/3 Skrevet 23. januar 2009 #6 Skrevet 23. januar 2009 Dette var godt å lese! Jeg har og en fæl 1. fødsel og har begynt å grue meg til nr.2 no! Dettan skal gå så fint at! (må overbevise meg sjøl.... )
L1981 Skrevet 23. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2009 Ja, ikke sant... vi klarer det her:) Godt d kommer noe godt ut av d tilslutt da!! Gleder meg!!
tullla Skrevet 23. januar 2009 #8 Skrevet 23. januar 2009 Jada, lang og tøff førstefødsel her. Med andre så hadde jeg snakket med en venninde som var missunnelig for at jeg skulle få oppleve noe så flott som en fødsel igjen, det var den mest fantastiske opplevelsen man kunne ha mente hun.. Jeg tenkte litt på det og fokuserte veldig på å slappe av og ha en positiv opplevelse den andre gangen, og det hadde jeg virkelig også! Jeg tror også at (selvsagt i tillegg til at veien nå var gått opp før), det at jeg klarte å slappe av mer og fokusere på opplevelsen isteden for å være redd for den gjorde at alt gikk veldig fort, og åpningsfasen var bare flott.... Nå er jeg spent på hvordan tredje blir... Lykke til
Hilsen Aud Skrevet 23. januar 2009 #9 Skrevet 23. januar 2009 Slenger meg på.... Hadde en forferdelig lang fødsel som var udramatisk - men smertefull pga ineffektive rier. Måtte tilslutt få drypp for å få sterke rier (men det var mer enn vonde nok fra starten - bare ikke effektive nok). Håper på en bedre, kjappere og mer "effektiv" fødsel med nr to, det er jo også tett mellom de så jeg håper at det hjelper på... Innerst inne er jeg derimot redd for at jeg rett og slett ikke produserer effektive rier på egenhånd At det er sånn jeg er liksom...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå