SannaMor Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 Min lille jente er plaget med mye vondt i magen, hun er 6 uker. Jeg ammer henne, og midt i måltidet pleier vi å måtte avbryte for hun begynner å skrike av magesmerter og blir hysterisk hvis jeg forsøker putte brystvorten inn i munnen på henne igjen. Så hun får ikke i seg nok mat og har gått opp lite (450 g siden fødselen). Nå nekter hun å amme overhodet. Hun skriker av sult men blir hysterisk når jeg forsøker legge henne til brystet. Flaske derimot, det tar hun, men spiser minimalt og får sine mageknip da også. Har hun blitt sugeforvirret av å få flaske i ny og ne? Eller forbinder hun bare mat med smerter?? Huff, er så vondt når hun vrir seg hylende bort fra puppen... ammingen gikk helt supert frem til for en halvannen uke sida.. Noen råd kloke damer?
tertilus Skrevet 23. januar 2009 #2 Skrevet 23. januar 2009 var jeg deg ville jeg kontaktet ammehjelpen. de er superflinke! er din lille utredet for stivhet/KISS forresten? det KAN være en mulig årsak til at hun skriker.
mamarama og lille banan Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 prøv å rap henne flere ganger i løpet av måltidet. (hvis du får lagt henne til da) dessuten høres det ut som ammestreik...har du prøvd å lurt henne? altså gir henne smokken eller lillefingeren, lar henne suge litt, og så putte inn puppen? når mini her hadde ammestreik (henger igjen litt ennå), måtte jeg lure han på den måten. da tok han puppen. til noen kan det hjelpe å amme på et mørkt rom, til noen å amme liggende...og så er det viktig at hun skjønner at kroppskontakt med deg er positivt. jeg vet at mange ammehjelpere anbefaler mor å være naken på overkroppen innimellom, og la barnet ligge inntil (det også naken da.) hud mot hud-kontakt er viktig når de er små. les mer her: http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=118 du må bare sende pm hvis du blir desperat, men jeg anbefaler deg å ta kontakt med barselspoliklinikken på sykehuset for veiledning, der er det sykepleiere med spesialkompetanse på amming. (i hvert fall på de større sykehusene.) de har mer peiling enn på helsestasjonen.
mamarama og lille banan Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 hehe, hørtes ut som jeg ikke egentlig ville at du skulle sende pm, men det må du så klart bare gjøre
SannaMor Skrevet 23. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. januar 2009 Oki, takk for hjelpen! Da skjønner jeg litt mer av hva dette kanskje dreier seg om.... Har dårlig samvittighet for det med hudkontakt gitt. Har et kjølig hus og synes liksom alltid jenta og jeg bør ha litt klær på! Skal kontakte ammehjelpen! Takk for gode råd!
Tulla08 Skrevet 23. januar 2009 #6 Skrevet 23. januar 2009 Enig med Tertilus over... Ville utelukket KISS først og fremst... Mye mer utbredt enn mange tror... Her har jenta KISS og kan plutselig besgynne å skrike når hun får pupp... Og hun har ikke vondt i magen men nakken. Da hun var mindre hadde hun mye vondt i magen... Ihvertfall det vi trodde. Men det var før vi fant ut hun hadde KISS og mange andre spenninger i kroppen... Gi henne heller flaske i ny og ne... Her var jeg overhysterisk for om jeg gav flaske ville hun ikke ta puppen. Har endt med at hun nå aldri vil ha flaske... Og hun er 6 mnd...
Dubros Skrevet 23. januar 2009 #7 Skrevet 23. januar 2009 Ja, støtter meg til TUlla....du er på kiss-kidd forumet også du Kjenner igjen nicket ditt Finn ut om det er kiss!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå