Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 Noen som har ei kjempe god oppskrift på hjemmelaget gryterett? Skal ha noen vennepar på middag og bestemte oss for at gryterett var greit å servere. Fant da ut at jeg aldri har lagt gryterett fra bunnen av før, men kun brukt pose-retter fra Toro o.l. De er gode nok de og altså, men synes det hadde vært kjekt å servere en hjemmelagd gryterett.
Den lille blå smurfen Skrevet 23. januar 2009 #2 Skrevet 23. januar 2009 Ja! Jeg har en supergod og lettvint oppskrift på knallgod Chili con carne! Servere den med ris, salat og ikke minst rømme og knust nachos! Det er virkelig prikken over i'en! 500 gram karbonadedeig 2 løk 1 paprika 2-3 fedd hvitløk 1-2 chili (alt etter hvor sterk retten ønskes) stekes og tilsettes: 2 store buljong terninger eller 5ss flytende fond 1-2 bokser hakkede tomater med urter 1 ts spisskummin (et must) 1/2 ts gurkemeie 2-4 ts chilipulver salt kok 10 min skyll en boks røde bønner i en dørslag og ha i og kok opp Knallgodt!
klarfornr2 Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Carrera, den var kjempe god! Jeg måtte prøve den da jeg så du hadde lagt ut oppskrift, det var en kjempe vellykket søndagsmiddag. TAKK!!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2009 #4 Skrevet 8. februar 2009 Hva i alle dager er spisskummin og gurkemeie?
Den lille blå smurfen Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 Krydder som du finner på matvarekjeder med litt utvalg. Jeg synes spisskummin iallefall er et must :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå