Gå til innhold

Dere med jenter (og andre og for den saks skyld...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken frisyre har di???

Jeg har ei jente på snart 6 år. Hu har halvlangt (ca ned til armhulene) hår med lang lugg. Ett helvete å kamme henne... men det går no på ett vis...

Har litt lyst å klippe hun i en bobfrisyre, til skuldrene eller noe....

Men husker sjøl kor "viktig" det var å ha langt hår da vi va små...muligens fordi jeg ble klippet "guttekort" frem til skolealder...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en jente på nesten 4 år nå og hun har jeg klippet opp til ørene med lugg. Hun ville ha kortere, men jeg ville ikke ha gutte kort på henne. Så nå har det vokst ut litt igjen og det er ned til skuldrene.

Ser litt ut som Dora the explorer på håret nå egentlig.

Skrevet

Nå er ikke jenta mi så stor enda da, 20 mnd, men jeg tenker som så at å sloss med henne om hårstell om morgenen det er helt uaktuelt. Så her blir det bob med pannelugg (det hun har nå) helt frem til hun synes det er greit å stelle det.

Håret skal ikke være i veien når de leker, så om panneluggen og håret ellers skal være langt må det være greit å vaske, kamme, flette og sette strikker og spenner i det. Er ikke det greit så forblir håret i skulderlengde med kort pannelugg.

Når jenta er så stor at hun er 6 år synes jeg hun kan få være med å bestemme dette selv, vil hun ha langt hår må hun finne seg i å kamme og stelle det. Vil hun ikke det, må håret klippes kortere og mer praktisk.

Skrevet

Mindte jenta vår er bare 9 mnd snart, så det håret hun har, er lite å gjøre frisyre ut av... :)

Eldste på 4 år har halvlangt hår, som din jente. Driver å sparer til lang pannelugg... Vi har aldri hatt noe problem med å kamme henne. Og dersom hun begynner å tulle med det, henter vi bare saksa. Da er hun snar å stå stille... Hun vil ikke ha kort hår..! :)

Skrevet

Jeg har en jente på 4 år (5 i mars ) som har hår den til rompa ..å passe kort pannelugg ..

av å til liker hun å gre håret mens andre ganger IKKE .. men bruker ganske mye balsam da siden håret hennes er så tykt,å da går det kjempe greit å greie håret ,, ..

.. hun ytrer ingen øsnker om å klippe seg så får la håret vokse på henne jeg :)

Skrevet

Hehe:) Ja, saksen har vi og truet med:) Ganske effektivt:)

Er nok mer at jeg ikke har tolmodighet til å kamme... Vil at det skal gå kjapt, men det må jo gjøres. Hun har alltid fletter eller hestehale ol i bhg.

Tror vi går for klipping, hu vil sjøl og. Men er redd for å angre... jaja, det vekse no ut igjen:)

Skrevet

jenta vår har hår ned til rompa også. hun er 4,5. Det viktigste er at det gres hver morgen og kveld (når hun er på besøk hos besteforeldre o.l. hender det at det går litt fort og hun kommer hjem med skikkelige floker) og ha det i flette om natta. Nå på vinteren bruker vi alltid balsam ved vask og balsamspray når vi grer og så har vi det i flette.

Hun går ofte med håret slett når hun pynter seg og det går helt fint så lenge det i det daglige er i strikk og hun ikke sutter på det o.l. (musefletter er omtrent umulig da hun alltid har håret i munn)

Hun vil ikke klippe seg og det går veldig greit å gre håret og slikt så lenge det ikke får blitt floker.

de lekte frisør med henne i bhg og noen av de andre jentene hadde klart å tupere håret hennes så det stod rett opp som hun mora i simpsons. hehe. da begynte jeg nesten å gråte for det var en skikkelig jobb å få ut igjen.... så nå får ikke de andre leke frisør med hennes hår :)

Skrevet

Mine har så tykt hår at jeg pleier å få det klippet i bob, men eldste vil ha litt lengde så hun har litt lenger. Men, jeg kommer ikke til å la henne ha lengre hår enn max skulderlengde.

Skrevet

Jenta mi på 3 har hår ned til ca midt på ryggen. Store korketrekkere og luggen er akkurat så lang at den går bak ørene. Ikke noe problem å stelle håret hennes, for hun synes det er gøy=) Men tenkte at når luggen har vokst ned til skuldrene, at alt skal klippes like langt. Får se=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...