Gå til innhold

Hvilken bæresele anbefaler du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått meg bort i bæreselejungelen..

Vil ha en fin bæresele, som ikke er for avansert, og som både jeg og min mann kan bruke (bør passe noen som er litt stor).

Har du noen å anbefale, og hvorfor anbefaler du den?

På forhånd takk for hjelpen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mei tai! eller ringslynge. Mayaslynge bruker jeg masse! Se på Babyslynga som det er link til her. Det er bra både for deg og barnet å bruke, lett å skifte mellom mamman og pappan, iogmed at ingen ting trenger å stilles inn på forhånd, men strammes til på kroppen mens barnet sitter i. Er superenkelt å bruke når du har lært det!:) Også er det sååå godt å ha barnet tett inn til!

Skrevet

Til førstemann lånte vi en babybjørn. Denne er visst ikke noe bra for bekkenet til barnet, og slet veldig på skuldrene når jenta ble større og tyngre, så den vil jeg IKKE anbefale.

Mannen min nekter å kjøpe slynge (han mener det er bare for hippier), så jeg har heldigvis funnet den perfekte bæreselen. ERGO. Du kan kjøpe den på http://www.babyslynga.no/ergo.htm og lese mer om den der.

Vekten belaster hoftene, så denne bruker vi enda, selv om jentungen nå er blitt 15 kilo. Har nettopp bestilt spedbarnsinnlegg til nestemann som kommer snart.

Lånte den vekk til ei venninne som bruker bæremeis på tur og sånt, og hun synes ERGOen var mye bedre!

Anbefales.

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Anbefaler bæresjal, jeg...=) Absolutt det beste for babyen, og veldig behagelig for den som bærer - ingen gnagsår eller områder som blir overbelastet. Kommer til å kjøpe en Mei tai også denne gangen. Vi hadde Baby Björn, den var ikkkkkke god for verken stor eller liten!

Skrevet

Med fare for å forvirre enda mer - jeg anbefaler patapum-bæreselen. Brukte den til lillegutt var 2 1/2 år gammel, og kan fint bruke den fremdeles (men bærer ikke rundt på ham lenger). Det er omtrent det samme som en Ergo-sele, bare at den koster mindre.Kjøpte den på Alveslottet.no.

Skrevet

Mei tai! Eventuelt manduca. Liker best meitai til magebæring av små bebiser, mens manducaen er best til ryggbæring av større babyer/barn. Manducaen er en suveren erstatning for bæremeis.

Skrevet

Og meitaien erstatter babybjørn ;-) For hvorfor ikke velge det mest behagelige når man kan? =)

Skrevet

Takk for all hjelp! :)

Kjøpte meg en flott Meitai i går! Ble litt ivrig..

Den er kjempefin, men den er kanskje litt vanskelig å bruke til nyfødte eller?

Skrevet

Nei det er kjempe lett! Sjekk tettinntil.no for instuksjoner. Små babyer har bena i froskestilling inni meitaien. De har bena i den på samme måte som de hadde bena i magen.

Lykke til!

Skrevet

Supert! Tusen takk!

Gleder meg masse til å få prøvd den! =)

Skrevet

Men åssen mei tai??? Det er jo så mange forskjellige. Jeg er inne på lotusbarn.no nå og titter, men er jo så mange!!

Babyhawk??

Hoppediz

Bandolino - bra hodestøtte.

Napsack - bra rykkstørre for mor/far

Hva kjøpte dere?? Dette er ikke lett altså

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...