Gå til innhold

hudpleie for hormonell blandingshud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter graviditet og nå amming, herjer jo hormonene i kroppen, og huden i ansiktet er vanskelig. Jeg vil gjerne føle meg litt fresh i ammetåka, uten å blakke meg helt. Huden min har masse sorte prikker i T-sonen (panne, nese, hake), men huden i ansiktet generelt også er veldig ømfindlig, og blir fort tørr og stram uten god fuktighetskrem.

Er det noen som har tips til en passende hudpleieserie (dag/nattkrem, peeling, renseprodukter...) for slik hud? Gjerne noe som er rimelig, sånn at man har råd til å prøve og feile dersom produktet likevel ikke skulle passe min hud.

Tar imot alle gode råd, men trenger vel ikke å nevne at med en 3 uker gammel baby er det minimalt med tid som kan brukes til egenpleie. Det enkle er ofte det beste (hvis det funker da..) :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Kjenner meg igjen. Sliter med det samme, og har i tillegg kviser. Jeg var så heldig å få påspandert valgfri spa-behandling av samboern for litt siden, og valgte ansiktsbehandling. Og der renset hun opp huden min veldig bra, og fikk i tips om å rense morgen og kveld og å smøre med en vannbasert krem. IKKE oljebasert for det ville forverre mitt problem, selv om jeg var knusktør og stram i huden. Hun anbefalte også en kuldekrem for å beskytte huden i det kalde været.

Men, alle de produktene hun anbefalte hadde jeg ikke råd til, for de kom på over 2000kr.

Så det jeg gjør er å rense huden min med pyrisept morgen og kveld, det funker og tørker ikke ut huden min. Bruker også av A-kremen til 3åringen her når huden er tør, og den hjelper. :-)

Har du tid og råd til en ansiktsbehandling, så anbefaler jeg deg det. Men det koster... Men fy fillern så behagelig og myk en blir i huden etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...