3 søte små Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Min datter har fått diagnosen reflux.Hun er 12 måneder og veier 5930,så ikkestor....Har veldig spisevegring...Men det jeg lurer på er om barna deres ikke har noe vondt?Snuppa her gråter aldri,og er alltid bli.Men hun kaster opp,ca 3 ganger per dag...Derfor mener de det er reflux.Har blitt sjekka for alt annet,men de har ikke funnet noe galt...Men synes ikke dere også at det er veldig rart at hu aldri har hatt noen smerter?Truddd det var et av de første symptomene? Blir veldig gla om du svarer
Leonella777 Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Hei, Jeg har en venninne med reflux-barn. Han er 2 år nå da, og går fortsatt på halsbrannmedisin. Men, han hadde kolikk PGA AV refluxen, så han gråt jo hele tiden. Hun mistenkte at noe var galt, og insisterte på å bli henvist til spesialist, det var sånn de fant ut at han hadde reflux, og ikke bare kolikk. Syns det høres merkelig ut det du beskriver...
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 Jenta vår på 3 år har refluks, og har aldri hatt kolikk! Så at man må ha det er reinspikka tull! Hun kastet også opp endel, og ville ikke legge seg til kvelden. For når hun lå ned så fikk hun flere oppstøt :-( Men resten av tiden¨så var hun blid som ei sol dagen lang! Og er det fremdeles. Hun går på medikamenter for å gjøre slik at magesyren blir svakere, samt medikamenter som skal legge seg som et lokk over mageinnholdet sli at oppstøtende blir færre. Har en liten en på 5 mnd i tilegg, og han skal også til utredning for refluks nå. Han har heller IKKE smerter som han gir utrykk for. Har barnet ditt tatt en ph måling? Det er første skritt på veien for å få bekreftet den diagnosen. Lykke til!
Malin G. Spann Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Hei. SMåen her fikk påvist reflux da han var 2 mnd. Da var vi inn på Barneklinikken ved Haukeland og fikk tatt en ph måling av magesyra. Han fikk da madikamentet losec som nøytraliserer magesyra. Sønnen min hadde veldige smerter pga dette. Han hylskrek mange timer om dagen og sov lite. Sluttet nesten å ta til seg mat, tok bare 20 ml om gangen, noe som gjor at jeg mista melka mi selv om jeg satt med pumpa på brystet nesten hele tiden. Han sluttet og legge på seg og var veldig dårlig en stund. MYE smerter. I starten trodde vi det var kolikk, men det var det jo ikke. Kombinasjonen med MYE gulping og at han spiste lite gjor at han gikk ned i vekt. Dette kom seg med en gang han fikk medisin.
3 søte små Skrevet 23. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. januar 2009 Titten på hjørnet,har sent deg en pm!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå