Staark Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Jeg tenker på navn omtrent hele tiden, har helt dilla samtidig som jeg er redd for at mini i magen skal gå i månedsvis uten navn. Med forrige hadde vi navnet klart på forhånd. Det navnet var det jeg som fant (etter mange forslag), men som mannen også falt for etterhvert. (Han hadde ingen forslag han selv likte veldig godt..) Føler jeg blir litt oppgitt, for når han bestemmer seg for å engasjere seg så kommer han bare med forslag på ting og rariteter...Altså navnet på ting, ord som ikke hører hjemme på barn. Noen få av forslagene hans er navn der han er fra, men hundenavn på mitt hjemsted (og andre plasser har jeg fått erfare). Jeg synes forresten også det er viktig at barnas navn har litt tilhørighet og klinger fint sammen, i tillegg til etternavnene. "Martin og Sakarias" eller "Lill, Marit og Noah Carosander" feks klinger i mine ører ikke bra sammen.... Vet det er flere måneder til mini kommer, men jeg blir faktisk frustert og det er ikke en bra kombinasjon med hormonell. Kjenner jeg blir litt sur når jeg skriver her (-samtidig som jeg må le litt, vi har jo god tid ennå). Andre frustrerte kvinnfolk der ute? Finner dere navn? (Kunne hatt dette på navnedebatten men føler der er bare "er dette navnet fint?"-tråder...)
snellapella Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Da jeg fikk min første engasjerte ikke pappan seg noe særlig i navn nei.. Jeg kom med forslag og ja.. ble det jeg likte best (han likte det han og da). Men nå skal det og sies at han engasjerte seg ikke mye ellers heller så... Nå venter jeg og nye sambo baby og han er mer engasjert. Jeg kommer stadig med forslag, hehe, men han har funnet et navn (vi liker det heldigvis begge to)
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 Jeg har kommet med en uendelig lang liste, men han er på det meste bare semi-enig. Jeg las til og med opp alle navnene i en sånn "jentenavn-tråd" her inne (sikkert 50 navn) og han sa absolutt ja til ca 5 av de.. MEN da jeg ba han om å bare gjengi ett eneste navn han hadde lagt spesielt merke til... vel da kunne han ikke huske noen... Så nei, han engasjerer seg ikke noe særlig, men ikke f om jeg får bestemme selv Jeg har klart å finne et navn som han er enig i, så foreløbig tror jeg lisjpia skal hete Anniken. Gjenstår bare å se om hun passer til navnet =)
skorpionfruen Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Sånn som det høres ut nå kommer vi ikke til å bli enig med det første når dette skal avgjøres Hvertfall ikke hvis det blir en gutt. Så ja han involverer seg
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 Mannen min sliter max med å komme med forslag og kommer bare med "bøggvald-navn" om jeg spør. Så her er det jeg som kommer med forslagene og så sier han ja eller nei. Hadde flere forslag liggende da vi ventet nr 1 enn nå, men det henger vel sammen med at jeg syns guttenavn generelt er vanskelig + synes at det må passe til navnet på hun vi har fra før. Men nå har det vel kommet frem etterhvert at han syns det er umulig å tenke på noe som helst før han har sett lille Gutteplutt, så da får vi la det bero inntil videre. Snuppa fikk ikke navn før hun var ca ei uke (og da noe helt annet enn alternativene vi hadde klar på forhånd) og det blir vel det samme her ) Det som egentlig er litt trist var at gubben hadde veldig lyst å kalle opp etter pappaen sin (ble uttalt midt i dypeste sorgen rett etter han døde) og han har et navn jeg ikke klarer å bruke. Da det ble klart at vi venter gutt denne gangen måtte jeg bare si at jeg gledelig ville bruke navnet til svigerfar som mellomnavn (men ikke nødvendigvis i dagligtale) men at je gikke klarte å ha det som eneste fornavn. Gubben gikk med på det, men nå snakker han om at mellomnavn bare er tungvindt så jeg har egentlig ganske dårlig samvittighet ifht hele guttenavnet... (
blirjegsnartmamma Skrevet 23. januar 2009 #6 Skrevet 23. januar 2009 ja, han gjør det, enda vi ikke er gravid enda engang Han eller jeg kan slenge ut et navn, også diskuterer vi det Men nå er vi enige om navnene allerede da Og har vært det en stund. Til jente har vi bare et, men til gutt har vi to alternativer - så da må vi se ann hva han passer til Hvis vi får barn
FruMamma med nr 2 Skrevet 23. januar 2009 #7 Skrevet 23. januar 2009 Ja, her er han engasjert...litt for mye innimellom syns jeg. Var han som fikk veto forrige gang, så denne gangen mener jeg at det er min tur:) Han låner navnebøker og ser på nett...hva er poplært, hva er ikke osv. Vi satt faktisk en hel kveld å sjekke ut sammen og skrev hver vår liste for å se om vi hadde noe likt. Vi er fortsatt ikke enoge da, men håper å ha iallefall to navn klare til babyen er ute:)
Suss@ med 3 gutter Skrevet 23. januar 2009 #8 Skrevet 23. januar 2009 Jeg valgte første og pappaen velger denne gangen:)
påskebabyen + novemberbabyen Skrevet 23. januar 2009 #9 Skrevet 23. januar 2009 Hos oss var det ikke så vanskelig, pappaen har et favorittnavn på jente som jeg liker godt, så hadde det vært en jente vi får hadde det ikke vært noe problem. Men nå er det en gutt vi får, og han skal ha to navn... siden pappaen hadde funnet jentenavn skulle jeg få finne guttenavn, men det har endt opp med at vi har valgt et navn hver
isabelan Skrevet 23. januar 2009 #10 Skrevet 23. januar 2009 navn på fremtidige barn (er i prøvinga ennu) er det verste man kan bringe på bane her i huset. Det er totalt kollisjon, eneste er jentenavn som jeg nesten har fått viljen min på, men så mener han at det ikke blir noen jente først. Han vil kalle sønnen sin for Lucifer eller Lusifer og jenta for Nemi. Der er problemet.
09 <3 16 <3 Skrevet 23. januar 2009 #11 Skrevet 23. januar 2009 Pappen har kommet med forslag her:) så bli det jente, har vi to navn vi skal trekke mellom
Gjest Skrevet 24. januar 2009 #12 Skrevet 24. januar 2009 Å ja, veldig! Det er ikke bare bare å finne et navn vi begge liker, vi gikk maaaaange runder forrige gang. Det endte opp med at han bestemte rett etter fødsel; "du ser jo at hun heter Alma!", hadde ikke krefter til å si noe tilbake, men er veldig fornøyd med det nå. Vi er ikke enige om noen guttenavn så kan jo bli spennende om det blir det denne gangen;)
Pennuna Skrevet 24. januar 2009 #13 Skrevet 24. januar 2009 Skulle ønske han involverte seg mer, det gjelder forøvrig hele svangerskapet. Forrige gang hadde vi navnet klart på forhånd, og det var han som kom med forslaget, men denne gangen er det liksom ikke noe stress med noen ting. Vil jo ikke tvinge fram et navn heller, men det var så deilig med sønnen vår da vi var helt enige om verdens vakreste guttenavn. Synes liksom litt synd på jenta i magen nå, som ikke får det samme engagementet.
Månefeen ♥ Skrevet 24. januar 2009 #14 Skrevet 24. januar 2009 Ja! Vi fant ut jentenavn ganske tidlig, og ingen av oss var i tvil. Så lurte vi en god stund på guttenavn, der var samboer nesten mer engasjert enn meg. Det blir jente så vi pustet lettet ut. Han er veldig engasjert i alt som har med babyen å gjøre, så gleder meg til hun kommer:)
Gjest Siiw Skrevet 24. januar 2009 #15 Skrevet 24. januar 2009 Vi har valg et navn hver, får jo to jenter på en gang
May-juli07+mai09 Skrevet 24. januar 2009 #16 Skrevet 24. januar 2009 her er jørgen veldig aktiv i diskusjonen... vi brukte lang tid på navn til nr 1, blir spennende å se hvor ang tid vi bruker nå, hehe!!!
babymaker skal ha en jente til Skrevet 24. januar 2009 #17 Skrevet 24. januar 2009 MIn mann involverer seg på den måten at han sier nei til alle de forslagene han ikke liker av de jeg kommer med, men har ingen forslag selv hehe
Channa Skrevet 24. januar 2009 #18 Skrevet 24. januar 2009 Hos oss er vi begge veldig engasjert i navnevalget, og heldigvis har vi sånn høvelig samme smak vedrørende hva som er fine og ikke fullt så fine navn. Vi har klart både navn til gutt og pike, så fremt vi ikke ombestemmer oss når tiden til å gi navn nærmer seg. Må bare føye til at han på spøk foreslo at en evt jente skulle hete Sunniva til første fornavn og Gina til andre fornavn. Tror ikke det jeg nei :-)
Nina 69 G91 J09 J10 ? Skrevet 24. januar 2009 #19 Skrevet 24. januar 2009 Her er heldigvis sambo veldig engasjert i navnevalget. Men det må han, for han stammer litt, så vi må finne navn han kan uttale uten for store problemer. Har ei liste på 5-6 jentenavn, men sliter veldig med guttenavn. Men vi håper navnet kommer litt av seg selv når h*n blir født.
3b@rnsmor-30* Skrevet 24. januar 2009 #20 Skrevet 24. januar 2009 mannen engasjerer seg veldig. men vi er liksom ikke enige... så nå har vi bestemt oss for å vente til etter UL i februar.. for da vet vi for håpentlig vis kjønnet... (noe vi ikke har visst med de to andre, så da har vi hatt to navn klare.. dvs hadde bare jentenavn med nr to egentlig... for kom ikke på noen flere guttenavn..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå