La07<3Sl09 - overtid Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 noen som har noen tips? jeg får skikkelig kriblinger i bena, det kiler og prikker og er veldig ubehagelig, spesielt på kveldene så jeg ikke klarer å sitte stille, virker som at det eneste som hjelper er å hoppe eller gå "hardt". sliter med å sovne også pga dette.
elikatt -mamma til 4- Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 For mange hjelper det å ta magnesium, du får kjøpt magnesium-tabletter på apoteket. :-)
Tickford Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 takk for godt råd...da skal jeg teste ut det.. Holder på å bli gæærn av mine urolige ben...sliter med å sove..huff.
Midtpunktene mine og meg Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 jepp- har dte litt innimellom tilvanlig også, men nå når jeg er gravid er det helt ekstremt. har det mange timer hver dag. før kunne jeg bare legge meg og hvile så gikk det over.men nå føler jeg nesten det er der mens jeg sover også:s *iiiiikkkkkkkkkkkkkk* ikke noe behagelig. men nå har jeg holdt ut i 32 uker, så da skal jeg vel klare det i 8 uker til. men kanskje jeg skla prøve sånn magnesium jeg også??! lurer faktisk på om jeg har lest at jernmangel kan gi dette også, og det har jeg jo fått nå- så det kan jo stemme med at det har tatt seg opp. og et kjerringråd er å knyte en rød ulltråd rundt anklen:) men det har jeg ingen tro på.. hehe
Plutselig_gravid Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 Jeg har ligget våken til rundt 0500 i natt pga det....Og natten før det... Og natten før det... osv. Blir gal snart. Er kjempetrøtt om kvelden , men får altså ikke sovnet pga dette. Tror jeg skal prøve magnesium jeg også. Ulltråd også Her skal ingen ting være uprøvd - jeg vil sove!
Mia29 Skrevet 23. januar 2009 #6 Skrevet 23. januar 2009 Her i huset har vi god erfaring med ulltråd. Mannen min sliter med det samme og kan konstantere at rosa ulltråd funker like bra som rød. Han hadde ingen tro på det når jeg foreslo det, men har bare måttet konstantere at det virker. Støttestrømper som man har på på kvelden før man legger seg kan også være til hjelp. Samt aktivitet om dagen for å øke blodsirkulasjonen. Tonic-vann hjelper også mange. Nå mens jeg er gravid ville jeg nok tatt en telefon til legen før jeg prøvde magnesiumtabletter utover den dosen som man kan finne i vanlige vitamintabletter.
Kickie Skrevet 23. januar 2009 #7 Skrevet 23. januar 2009 For meg har det vært til veldig god hjelp å bruke 10-15 minutter på å tøye leggene (både øvre og nedre del). Ellers har alltid trening hjulpet for meg, men det begynner å bli litt vanskelig å få til
Plutselig_gravid Skrevet 23. januar 2009 #8 Skrevet 23. januar 2009 Ja, jeg tror grunnen til at jeg sliter med dette nå er pga av lite aktivitet. Er så og si invalid pga bekkenløsningen. Så kommer meg knapt til og fra toalettet mesteparten av tiden. Dette problemet startet da jeg ble 100 % sykmeldt for et par uker siden.
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 23. januar 2009 #9 Skrevet 23. januar 2009 Ja, har slitt utrolig med urolige bein helt til jeg gikk på The body shop. Der er det en serie som heter "deep sleep" kremer og shampoo, begge deler funket godt på meg.. Smørte beina godt inn med det.. Å nå er jeg totalt avhengig av dem.. Men jeg får såve godt uten rastløse bein =)
magen vokser!! Skrevet 23. januar 2009 #10 Skrevet 23. januar 2009 fikk tips av en jordmor sudent og ta b-vitaminer og magnesium..og det hjelper:) de første to-tre dagene ble det mye bedre og så helt vekke:=)
Gutt, jente og ? Skrevet 23. januar 2009 #11 Skrevet 23. januar 2009 HVITVASK!! Gå på apoteket å spør etter hvitvask. Jeg har plagdes med urolige bein i mange uker nå, jordmor anbefalte hvitvask. Og jeg kan love dere at det bare var fantastisk bra! Anbefales på det sterkeste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå