Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Mi tulle er 4 måneder og ligger ikke lenger like rolig i vognen sin når vi er ute og triller og hun er våken. Det er tydelig at hun vil opp og se seg omkring, hun kaver og blir ganske fornøyd når jeg "letter" på kalesjen. Men i vinter-Norge kan jeg jo ikke alltid kjøre med kalesjen nede heller... Når kan jeg gå over til sportsvogndelen? Det skal sies at tulla mi er veldig sterk i både nakke og føtter. Elsker å stå og å sitte på fang - hater å sitte/ligge i vippestol og i hvilestilling på armen.
Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #2 Skrevet 22. januar 2009 Dytter opp og håper på mange innspill imorgen... Natta!
go'matræva og lillegutt Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Vi byttet da lillegutt var fire og en halv mnd, av akkurat samme grunner som deg! Da hadde han i en måned hylt hver gang vi skulle trille tur, og han hylte til han ble tatt opp, ikke håp om å få en rolig trilletur med han lenger. ;-) Men når vi byttet, så la vi et lite teppe i bunnen av setet, sånn at det ikke skulle bli så bratt når (var en kompis av meg som jobber på Barnas Hus som sa at det var lurt, og fysioterapeuten på helsestasjonen var enig).. Det var som å få en ny gutt når vi var ute og trillet, han storkoser seg i vogna (vi bruker "mellomtrinnet") , ligger og kikker med store øyne på alt som skjer og jeg syns det er kjempefint å kunne ha øyenkontakt med han også! :-) Vi kjøpte ny ramme til vogna også, sånn at vi lettere kan bytte til bagdelen siden han fortsatt var så liten og sov i vogna på dagtid (han sover i vogna ennå han, 8 mnd og god plass).. Jeg fikk litt mindre dårlig samvittighet for å sette han i sportsdelen når han kunne sove i bagdelen. .-) Men sovner han i vogna på tur, så får han selvfølgelig sove videre i sportsdelen, han sover som en stein der også! Oi, dette ble langt, men sånn var det hvertfall for oss da vi byttet. ;-)
BoyMadeInChina Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 Jenta di høres ut som gutten min! Var rundt den alderen jenta di er i nå at vi skiftet. Hos oss var det et mareritt å gå tur med vogn før vi skiftet til sportsdelen. Nå har vi en blid og fornøyd gutt når vi går tur Gutten min skal få med seg alt, så vi kan ikke ha sportsvogna på det "liggende" hakket, må ha det på det neste. Når han sovner vipper vi ham ned så han får hvilt ryggen sin. Jeg angrer ikke på at vi skiftet så tidlig
tertilus Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 vi bytta da gutten vår var seks mnd. fantastisk vogn forresten!
It's all about me Skrevet 23. januar 2009 #6 Skrevet 23. januar 2009 Byttet over da hun var 5.5 mnd. Da ville hun opp og se.
Makko med to små gutter Skrevet 23. januar 2009 #7 Skrevet 23. januar 2009 VI har en tfk, men hadde samme problem. Bare hylig hver gang han ble lagt i vogn. Bytta til sportsdel når han var 5mnd gammel, og nå er det en fryd å gå tur :-)
Gjest Skrevet 23. januar 2009 #8 Skrevet 23. januar 2009 Vi byttet for en ukes tid siden, da var han ca 4,5mnd. Nå trives han mye bedre på trilletur igjen. Han ligger helt i sin egen verden når vi er inne på sentre o.l - bare ligger og titter rundt på alt det nye å se på
Slæsh84 Skrevet 23. januar 2009 #9 Skrevet 23. januar 2009 Snuppa vår begynte slik når hun var 7mnd,så da måtte vi bytte til sportsdel.. Men bagen var enda stor til henne da..
Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 23. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 23. januar 2009 Takk for svar, jenter! Da har jeg fått bekreftet at det ikke er krise om jeg snart går over til sportsvogndelen Skal prøve å holde henne i bagdelen i noen uker til, slik at vi nærmer oss 5 måneder før vi bytter. Tror vi gleder oss begge to :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå