Gå til innhold

Hvor mye mm må en på 5mnd ha til hvert måltid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde litt melk igjen etter jeg hadde laga grøt og ga henne flaska jeg hadde varma i og hun drakk opp alt sammen. Optimistiske som vi er, tenkte vi at kanskje pappaen kunne gi noen melkemåltid innimellom, men da må vi nesten vite sånn ca hvor mye hun trenger :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter... Må da være noen som vet ca hvor mye melk jeg skal ha på flaska for at hun skal bli mett. Er helt blank jeg

Skrevet

160-200mm tror jeg... står det ikke anbefalt på pakken tro? :)

Skrevet

Står ingenting på mine pakker (er jo snakk om morsmelk:P)

Skrevet

Jeg har lest ett eller annet sted at babyer trenger cirka 150 ml per kilo i døgnet. Veier babyen f.eks 6 kg trenger den 900 ml i døgnet. Så da er det bare å dele 900 på antall måltider. Men tror det er veeeldig store forskjeller fra barn til barn, så man må nesten prøve seg fram litt for å finne riktig mengde for dit barn. Tror også det kan være store forskjeller fra måltid til måltid. Noen ganger vil babyen kanskje spise 80 ml, mens den andre ganger tar 200.

Skrevet

Tror det avhenger veldig fra baby til baby. Vi har gått over til mme nå, så da vet vi sånn ca. hvor mye hun spiser:

Morgen: mme 100 - 150 ml

Lunsj: Grøt av ca 100 ml og vann

Middag: mme ca 150 ml

Kveldsmat: Grøt av ca 100 ml og vann + 50 - 100 ml mme ca. 15 minutter etter grøten.

Nattmåltid: ca 200 ml (da er det 6 - 9 timer siden hun spiste sist)

Hun er snart 6 mnd. På 5 mndrs kontrollen var hun 63 lang og veide ca 6300.

Skrevet

Ok, takk for svar. Vi skal prøve ut nå etter helga. Jenta mi er ganske stor, veide 7,5 kg da hun var nesten 4 mnd. Hun er 5 mnd i morgen.

Skrevet

Siden mm er litt mer næringseffektivt enn mme er det ikke sikkert hun vil trenge like mye. Jenta vår er ca 7 kg og vil ha ca 120ml pr måltid når hun får mm på flaske. Da spiser hun ca 7 måltid om dagen pluss litt smaksprøver av ditt og datt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...