Frøken Freken Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Jaha, så har snuppelure gått til seng på tom mage. Hun har vært syk i 4 dager, men har vært mye bedre i dag og har spist nesten like mye som vanlig tidligere på dagen. Men da hun skulle få kveldsflaska vrei hun seg unna og nekta. Har mao ikke spist siden 17.30. Sovna med en gang hun ble lagt kl 2000. Egentlig er jeg redd flaskenekten kom av at mannen min styra lenge for å få gitt saltvannsdråper i nesa på henne - mot hennes vilje selvsagt, men vet jo han gjør så godt han kan og at det var for at hun skulle få en god natt. Jeg tenker rett og slett å vekke henne for å gi henne en flaske når jeg legger meg selv. Det jeg lurer på er: 1) Andre som har erfaring med at barna spiser svært lite når de er syke? (regner med at det er vanlig, her er det snakk om 7% av egen kroppsvekt i døgnet - mot 15% som er anbefalt inntak. Hun er liten og sped fra før, og jeg syns jeg ser at hun er blitt tynnere, men dette kan være innbildning) 2) Er dette grunn nok i seg selv til å gå til lege? (Hun har ikke feber og med unntak av snørr og hoste virker hun fornøyd og blid) Hvor lenge skal jeg evt vente før jeg blir (mer) bekymret? 3) Har noen et supertriks til en bekymret flaskemor for å få i barnet mer mat? (Jajaja - vet at jeg sikkert er litt hysterisk.)
LilleBjella Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Her er mini forkjølet....tett i nesa, og hoster en god del. Ikke moro. Men han spiser som vanlig. Det vil si....jeg ammer og har ikke sånne praktiske desilitermål på puppene mine, slik som de nye melkekartongene fra q-melk har, så jeg aner jo ikke hvor mye han spiser. Men like ofte som før i hvert fall. Og i dag har han faktisk spist oftere enn vanlig (økedøgn). Men allmenntilstanden hans er helt fin den til tross for ekkel hoste, ikke noe feber heller. Kanskje du kan ta en telefon til helsestasjonen i morgen og høre hva de mener om det?
eliza75 Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Min gutt er 8 mndr da, men da han var syk forrige uke spiste han ingenting på 6 dager. Tok litt pupp-jeg har nesten ikke melk igjen-så kan vel knapt regnes som annet enn litt drikke. Har nå spist i 4 dager, men bare 1/3 av normal mengde på døgnet. Har vært veldig bekymret over dette, han har gått ned iallfall 0,5 kg. Men han hadde litt å gå på, så håper det skal gå seg til i løpet av noen dager til. God bedring til jenta di:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 Da er vi i samme, kjipe situasjon for tida, FF! Snupsi har nå vært småsyk i over en uke etter den dumme 3 mnd-vaksina; hun har hatt enda dårligere apetitt enn vanlig, og har vært sutrete og sovet myye..Men, hun lever fortsatt;) Og jess, d der m maten er årntli stress, her har d vært hyl og skrik til nesten hvert eneste måltid i over en uke nå..Hun spiser nå ca 500-550 ml i døgnet, dvs ca 10 % av kroppsvekta si, mot normalt 13-14.. Men d er takket være iherdig innsats fra min side, har måttet tenke svært så kreativt for å få lurt i henne noen ml her og noen ml der..Hadde d vært opp til henne, hadde hun sikkert holdt d gående uten mat i d hele tatt;) Det jeg har funnet ut funker best for å få i henne litt melk, er å sette henne i vippestolen og distrahere henne m en leke foran ansiktet, og lure flaska inn i munnen hennes. Alternativt tar vi litt flaske liggende på stellebordet, der er d så fint å ligge og titte:) Noen måltider har vi også tatt gående, byssende/ dansende, litt av et syn sikkert! Hehe, hva gjør man ikke for å få i de små søte litt mat...? Har fulgt m på tempen hennes (ikke feber), og sett at bleiene er litt våte hvertfall..Ikke så mye mer man kan gjøre egentlig tror jeg...Og d har blitt endel telefoner til min kjære lege-pappa også gitt;)
husmus &2 Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 Det er jo naturlig at de spiser litt mindre når de er syke, men jeg har full forståelse for bekymringen din. Hvis hun fortsetter med å være enda mer småspist enn vanlig i morgen så kan du jo ta en telefon til HS. Jeg vet ikke om hun er for liten enda til å få en liten kalorikur med litt grøt i melken eller lignende hvis du er veldig bekymret over inntaket. Mamma til Frøya, hun har ikke noe problemer med å ta flasken liggende? Jeg prøvde forleden i et anfall av å strekke latskapen min enda lenger og gi han flaske liggende i sengen, men det førte bare til at han satt det i halsen stakkar. Kanskje det er noe som må trenes opp/kommer med alderen..?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. januar 2009 #6 Skrevet 22. januar 2009 Nei, d går greit d egentlig, men vet ikke om d er helt anbefalt da, sånn m tanke på luft i magen.. Men noen ml i ny og ne skader nok ikke vil jeg tro:) Har alltid gitt henne tranen liggende på stellebordet, og d går jo greit ned hvertfall!
husmus &2 Skrevet 22. januar 2009 #7 Skrevet 22. januar 2009 Grunnen til at jeg spør er fordi det ofte hender jeg tror han har drukket alt han vil ha, og legger han ned i sengen. Og bling så er han lys våken. Da hadde det vært litt enklere å bare gi han noen dråper til fra flasken der istedet for å orge så fælt. Det er sikkert bare en tilvenningssak og jeg har sengevegring akkurat nå og spør om de teiteste ting.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. januar 2009 #8 Skrevet 22. januar 2009 Ja, burde vel gå greit d.. Snuppa setter ofte melka i halsen hun, uansett om hun sitter el ligger! Selv sitter jeg nå og bysser og bysser på prinsesse-vil-ikke-sove.. Mens jeg GJERNE vil sove;)
husmus &2 Skrevet 22. januar 2009 #9 Skrevet 22. januar 2009 Ja, du har jo rettt. Her er jeg så skeivhendt at når jeg en sjelden gang bruker andre armen til flasking så setter han alt i halsen av ren forskrekkelse tror jeg men. Jeg får ta med meg den sovende prompen i seng, han våkner vel av flyttingen tenker jeg... Jeg MÅ få meg babycall!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. januar 2009 #10 Skrevet 23. januar 2009 Leiligheten vår er så lytt at jeg kan høre hvert lille host fra soverommet, så her i heimen trengs ikke babycall..Men tenkte litt på dette m liggende flaske, man snakker jo om "drømmemåltid", pluss at når man ammer, ligger jo babyen mer el mindre flatt og drikker, så burde vel gå greit m flaske liggende også da vil jeg tro....?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå