Gå til innhold

Hjelp meg!!

Meg og 2 små i magen : p

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg bestilt meg time til akupunktur. Nå er det hakket før jeg kapitulerer. Har kastet opp ca 5 ganger hver eneste dag, siden jeg var ca 6 uker på vei, og er kontinuerlig kvalm. Får i meg greit m mat og drikke, så det er vel ingen hjelp å få. Har prøvd sea-band, men synes ikke det hjelper det granne. Drukket mye eplemost, vann m sitron, ingefær etc etc, men det hjelper null, nada, nix. Legen min mente jeg ikke skulle bruke opp pengene mine på akupunktur, men nå begynner jeg å bli virkelig desperat. Jeg trodde ikke et svangerskap skulle være så jævlig. Dette var en tid jeg hadde gledet meg til, men dog, slik ble det ikke.

Jeg er ikke utenfor døren lenger, ligger kun på sofaen og i sengen min. Får vondt av mannen min, men jeg får ikke vært noe annerledes.

Har null energi, klarer omtrent ikke vaske klær, lage mat, vaske opp osv. Og jeg sover til kl 13.00. Jeg har alltid vært en morgen fugl! Hun som skal ta akupunktur på meg sa man ikke skulle tukle så mye m gravide kvinner, så hun skulle sette nåler i overarmen og under tungen. Noen som har gjort dette? Takker for alle svar!!

Hilsen desperat!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke prøvd akupunktur i den forbindelse, men bare ved muskelknuter, så det blir ikke helt det samme. Likevel ville jeg si at det nok ikke skader å prøve, og særlig fordi du er så ekstremt kvalm, vil jeg tro at det vil være godt for deg å vite at du i alle fall har prøvd. Siden akupunktøren også er bevisst på at du er gravid og hva hun da ikke skal sette av nåler, ville jeg prøvd en time eller to og håpt at det bedret seg for deg. Har hørt og lest om mange som har hatt god effekt av akupunktur, så det er absolutt en mulighet for det! Lykke til!

Skrevet

Hei kjære deg! Jeg vet akkurat hvordan du har det!!!! Jeg har hyperemesis er i uke 28, jeg har nåleskrekk så jeg har ikke prøvd akupunktur, men jeg vet om flere hyperemesismammaer her inne som har hatt god effekt av akupunktur. Har du vært i kontakt med sykehuset der du bor? det er tabletter som kan hjelpe! Jeg har prøvd postafen, afipran, zofran og largactil. Det som hjalp meg var largactil. Det er stor forskjell på hvilke medikamenter de bruker på de forskjellige sykehusene. Lykke til en hel masse! Det blir bedre etterhvert! Har du noen spørsmål eller noe er det bare å bruke nicket mitt i debatten! Jeg er innom hver dag. Hold ut, du blir bedre!

Skrevet

Har du ikke fått noe kvalmestillende hos legen din da? Det syns jeg virkelig du burde dersom du kaster opp flere ganger om dagen i så mange uker.

Jeg har også hyperemesis og kastet opp hver dag siden midten av november. Er 16+2 idag. Har vært gjennom Stemetil, Afipran, Largactil, Zofran og Esucos. Det er kun Largactil og Esucos som har hjulpet litt på kvalmen, men ikke på oppkast.

Har også begynt å vurdere akupunktur selv siden det ikke ser ut til at oppkastet gir seg med det første. Lykke til og håper du får hjelp som virker!

Skrevet

Hei, Hei!

Har hatt det akkurat sånn som deg siden uke 6, og det er fryktelig slitsomt. Men i romjula tok jeg kontakt med jordmor, og hun tilbyr akupunktur mot både kvalme og bekkenløsning. Jeg fikk time rett etter nyttår, og fra første behandling fikk jeg en ny hverdag!! Er jo litt kvalm til tider enda, men kaster opp max en gang for dagen, og føler meg bra mesteparten av tiden. Får nåler ca to ganger i uka, og siden det er via jordmor er dette gratis. Kanskje din jordmor kan sette nåler også!! Hun setter nåler på innsiden av håndleddene der sea-bandet treffer, en i hodebunnen og to i venstre øret mitt. I tillegg kan du bruke sea-bandet til å presse på disse punktene selv, dersom du kjenner kvalmen komme! Håper det hjelper på deg!!!

Klem klem

Skrevet

Jeg har ikke prøvd akupunktur. Men jeg leste et sted at antihistaminer hjelper mot kvalme. Spurte legen min om det at jeg alltid går på allergitabletter kan ha vært grunnen til at jeg ikke har vært kvalm i det hele tatt, og hun svarte: Det + litt flaks.

Det finnes en type allergitabletter som heter Polaramin. I lappen som ligger inn står det at det trygt kan brukes av gravide og ammende.

Spør legen om å få en resept. Jeg ville prøvd det hvis jeg var deg, du har jo ingenting å tape...

Lykke til :o)

Skrevet

Hei igjen og tusen takk for flotte svar. Hjelper å ha flere som faktisk skjønner hvordan jeg har det. Blir så frustrert når folk står å smiler, og jabler; "Ja, sånn er det" Spesielt fra folk som har hatt et smertefritt svangerskap. Det eneste av kvalmestillende jeg har tatt, er Postafen, uten virkning. Prøver en ny kur m ingefær tbl, som jeg nettopp har kjøpt. Skal ringe legen min på mandag og be om noe mer, m resept. Virket ikke som de hadde så mye å tilby på apotek og helsekost uten resept? Er jo på randen til å bli deprimert.

Jeg krysser fingrene for at jeg IKKE har hyperemeses. Beundrer dere stakkarne som har det, at dere kommer det levende igjennom dette. Dere jobber ikke?? Jeg er sykemeldt i min 6 uke nå. Gudskjelov! Har hørt litt om deg Turbo. Gjennom Elmaani. Har endel kontakt m henne privat. Du har ikke hatt det lett :(

Sender en god klem til alle dere som har svart meg!!

Tusen takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...