Gå til innhold

Var ikke dette litt rart av legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på 1. svangerskapskontroll i dag (er i uke 12) og legen fylt ut helsekort for gravide. Vi pratet underveis og han sa at han så at jeg hadde hatt preeklampsi (svk.forgiftning) i første svangerskap. Så sa han at han ser jeg hadde litt i siste også. "Nei", svarer jeg, "Jeg fikk aldri diagnosen, men jeg hatt litt høyt blodtrykk og litt proteiner i urinen et par ganger, men så gikk det tilbake igjen og jeg fikk føde på Storken, det hadde jeg aldri fått lov til dersom jeg hadde hatt svk.forgiftning". "Åja, sånn var det ja", svarer han.

Når jeg kommer hjem ser jeg at det står følgende på helsekortet mitt: "Preeklampsi i første svangerskap, og litt i siste"

Er ikke det litt rart av ham å føre dette på når jeg aldri fikk diagnosen? Har jo ingen betydning egentlig da, men synes det var pussig.

Og en annen ting (har spurt på BiM, men lite svar), når det står L++++ på urinprøven, så betyr det bare at urinprøven enten var litt forurenset eller at det er en mulig urinveisinfeksjon ikke sant? Bare synes det var så voldsomt med plusser ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter opp har desverre ikke noe svar, kanskje legen ville være føre var?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vet ikke med det første, men L ++++ vil jeg tro står for at du hadde +4 på leukocytter... hvilket indikerer at det er en smule forurenset, ja :)

Skrevet

L står gjerne for leukocytter.. Dvs Uvi regner jeg med.. men prøven bli da sendt til sykehuset for dyrkning.. Men rart legen ikke sa noe om dette.. Men ved min første kontroll så sa heller ikke legen noe,.., men de ringte meg plutselig etter 3 dager og sa jeg måtte hente penicilin.. Da skjønte jeg ikke bæret.. hehe.. =)

Skrevet

Leukocytter fikk jeg beskjed om var pga utflod...

Skrevet

Små mengder leukocytter kan være utflod ja.. Forurensning.. men det kan også være Uvi...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...