*Nelly* Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Var på laben på lege kontoret idag for og få bekreftet svangerskapet og sette meg opp på 1. time. Men legen min jobber visst bare gradert. to dager i uka. fikk time hos en annen. jeg sa jeg helst vil gå hos fast legen min da jeg gikk hos henne forrige svangerskap. og hun var så flink og hadde alltid tid. da fikk jeg bare beskjed over skranken: ja alle vil ha henne, litt sånn surt.. fadern altså.. har vært hos henne jeg fikk time hos før og hun snakker så dårlig norsk... ble skikkelig snurt altså..
Staark Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Kan det være et alternativ og skifte fastlege? Forstår det med å være med en lege du trives med, min forrige fastlege tok permisjon ett år så jeg skiftet fastlege, hun som tok over var jeg ikke helt komfortabel med så da var ikke valget så vanskelig. Jeg er forresten kjempefornøyd med hun nye! (selv om det naturligvis var litt skummelt å ikke vite hva jeg fikk..)
*Nelly* Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2009 hmm.. har tenkt og bytte ja, men på lista over fast lege navn, er det alt fra phoo til jaramasifaba etterelaent... yraseth.. osv.. vil jo ha en lege som forstår meg og jeg forstår legen. har vært hos et par av de når jeg ikke har fått time hos fast legen.. kommer somregel ut som et spørsmålstegn etter timen,,???? Ikke lett..
Staark Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 Hmm..du har ikke noen du kan spørre? Kanskje noen venner har flinke fastleger de vil dele? Jeg tok forresten og googlet leger da jeg skulle skifte, hehe...Kanskje en ide?
*Nelly* Skrevet 23. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. januar 2009 tror ikke jordmor kan foreksempel gi sykmelding, ?hvis jeg ikke husker feil... jeg kommer ihvertfall til og se hvordan denne legen er så får jeg se hva jeg gjør..
nesten30 Skrevet 24. januar 2009 #7 Skrevet 24. januar 2009 De i skranken kan være så sure de vil. Men fastlegen din skal ha en liste som er tilpasset behovet til pasientene. Dvs. at du har krav på å få komme til hos din fastlege, så lenge det ikke er på dagen. Din fastlege får et basistilskudd (penger) hver mnd. for å ha akkurat deg på sin liste, og da er det minste du kan forlange å faktisk få time hos din fastlege. Dersom hun ikke har kapasitet til å ta inn pasientene sine bør hun faktisk redusere listen sin. Jeg hadde ikke funnet meg i å bli en kasteball, men heller spurt når du kunne få time hos fastlegen din. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå