Gå til innhold

Bachelor i Regnskapsfag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har tatt bachelorgrad i regnskapsfag her?

Jeg vurderer å søke det til høsten.

Er det veldig vanskelig? Masse obligatoriske forelesninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg holder på.. Det er så vanskelig som du gjør det til, og så har det litt å si om du er god i matte.

Vi har ikke hatt noen obligatoriske forelesningen, men derimot noen få innleveringer som må være bestått for å få gå opp til eksamen. Vil anbefale deg å gå på forelesning, er ikke bare bare å lese teori selv...

Skrevet

Takk for svar! :)

Jeg har den enkleste matta fra vgs, er det et hinder?

Er det fulle dager med forelesninger hele tiden? Eller endel oppgaveinnleveringer osv? Bor langt unna skolen, må få meg en hybel, men har lyst til å være noe hjemme også, men det blir vanskelig vis det er full dag hele tiden

Skrevet

Jeg hadde selv den enkleste matten, men jeg er "matte-hode" så jeg synes det var enkelt (-i tillegg hadde vi en flink lærer). Jeg er ikke sikker, men jeg tror at kravene for å komme inn på økonomi-linjene er blitt strengere med tanke på matten, at du muligens må ha hatt mer matte fra vgs.

Jeg har ikke fulle dager. Første året hadde jeg undervisning hver dag, men da gjerne to timer en dag, fire en annen, og seks den neste. Hvis du går inn på hjemmesidene til ett universitet eller en høyskole, så kan du prøve å søke opp en timeplan der, så ser du hvordan det ligger ann.

Jeg synes det burde vært mer obligatoriske innleveringer, for det er ikke mye vi har. Jeg vet at av de som gikk i min klasse det første året, så har mange falt av lasset, og det tror jeg skyldes at de ikke har vært disiplinert nok, og med flere obligatoriske innleveringer får man mer press på seg.

Vi hadde 3 stk i matten, der 2 måtte være godkjent (75% riktig svar), matten gikk kun om høsten. Så hadde vi noen tester på data i ett fag, som også var rimelig greie.

Hvis vi har hatt tre/fire fag i hvert semester, så har alltid det ene faget vært ett "puggefag" (-som du kan "drite i", og bare lese i uken før eksamen) som er lett å få god karakter i.

Skrevet

Opptakskravene er kun generell studiekompetanse de fleste steder(bortsett fra på norges handelshøyskole) så da skal jo den enkleste matta være bra nok. Jeg har en 5'er i matte, så jeg er ikke helt på jordet, selv om jeg ikke kan alt. Det høres jo greit ut det du forteller da, at det ikke er fulle dager hele tiden. Kan jeg spørre om hvilken skole du går på? :)

HI

Skrevet

Ja, men om du har 5 i matte så kommer du til å klare deg fint! :)

(Vet det ble diskutert ang å heve inntakskravene, men det er jo bra det ikke har blitt gjort, for man lærer jo det man trenger av matte i studiet)

Har ikke så lyst å legge ut skolen her, da jeg har så mange kjenninger på de her sidene (som ikke vet at jeg er her ;) )

Skrevet

ok, skjønner! Takk for info:) er litt usikker på om studiet passer for meg, men jeg kommer til å søke uansett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...