Trønderbærta Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Fikk spørsmål fra bhg om jeg kunne skrive opp hva gutten tålte og ikke tålte av mat, han er allergisk mot melk, egg, fisk og soya. Har ei allergi kokebok som jeg tenkte å sende med. Men når jeg skriver listen, bør jeg ha med symptomer, og hva de skal gjøre om han får i seg ulik mat også? Er det noe annet jeg bør få med?
simba>>>3gutter Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Jeg ville ha bedt om to lister slik at det blir veldig oversiktig og lett og se, om dere var på min avd. En om hva haner allergisk mot og en med symtomer. Hvis han skal ha medisin hvis han får i seg noe feil mat, er det egne skjema som skal fylles ut. Vi har ofte mange lister av forskjellige slag på innsiden av skapdørene om hva, hvordan osv om forskjellige barn og da er det fint med god overikt.
Gjest Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 De blis sikkert bare glade dersom du forteller om symptomene og hva de skal gjøre om han får i seg noe. Dersom det er matvarer du vet kan brukes som erstatning for det han ikke tåler (f.eks til baking o.l.) kan kanskje det være nyttige tips...
Trønderbærta Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2009 Han har tidligere fått i seg noe han ikke tålte i bhg, og jeg hadde ikke bil da, og da synes jeg at de drøyde det alt for lenge (er ca 20 min unna sykehus). For om reaksjonen kommer, så hjelper det lite å ringe meg å si at han ligger på gulvet å det skummer ut av munnen hans (gikk bra sist da, gikk over av seg selv), han må til legen umiddelbart for å få medisin. Har ingen medisin hjemme. Hmm...må prøve å dele opp det jeg skriver så det blir oversiktig ja.
OsloMor Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 Akkurat det samme som min eldste var allergisk mot det. Det jeg gjorde var å skrive ei liste med hva hun KUNNE spise og ei liste med hva hun ikke kunne spise (forklaringer av begreper som "myse", "valle" etc) ,jeg opplevde at det var lettere for de ansatte å forholde seg til liste over hva hun kunne spise. Samme med yngste, men hun tålte fisk da. Lykke til med bhg-start!
3b@rnsmor-30* Skrevet 22. januar 2009 #6 Skrevet 22. januar 2009 jeg ville nok også laget en liste på symptomer og hva de skal gjøre ja.. veldig lett for personalet å forholde seg til sånt, i stedenfor å leite etter reaksjoner..
Trønderbærta Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 22. januar 2009 Takk for svar. Han har gått i bhg ei god stund da (litt over 2 år), så de vet en del, men som de sier så blir det veldig ensformig, og mye som de ikke lar han spise som han faktisk kan spise, men de tør ikke for de er usikre.
miapia Skrevet 22. januar 2009 #8 Skrevet 22. januar 2009 Kan du ikke få medisin til å ha hjemme/ i barnehagen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå