Gå til innhold

Ridning og graviditet


cmadelen<3Angelica<3

Anbefalte innlegg

Er det fler her som har hest?

Jeg lurer litt på hvordan det er med rindning og graviditet.

Noen av vennene mine sier det ikke gjør noe,mens andre sier jeg ikke må finne på å sette meg på hesteryggen di første månedene.

Hva gjør dere?

og hva er deres mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kjenner flere som har hatt hest under graviditeten osv... de første mnd skal det ikke ha noe å si..faller du da er ungen fortsatt godt beskyttet... men senere i graviditeten er det større fare for barnet dersom du skulle bli kastet av osv... det gjelder jo alle typer fall, men fra en hest er det høyere enn dersom man faller "av seg selv", så større sjanser...

 

hadde rid selv nå, men ikke senere...

 

ville for sikkerhets skyld hørt når du evt bør ta mer hensyn med legen din..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må kjenne litt på hva som kjennes rett for deg. Jeg har holdt på mye med hest, men mest kjøring. Nå har jeg ikke noen hest, og har siste halvåret lånt en jeg har ridd på. Jeg valgte å ikke ri, når jeg fant ut at jeg var gravid. For det første er jeg ikke flink til å ri, jeg blir raskt utrygg, og i tillegg kjenner jeg ikke denne hesten særlig godt. Jeg annser muligheten for at det kan oppstå en utrygg situasjon som såpass stor at jeg ikke tar sjansen.

Jeg leste imidlertid om ei jente som hadde hatt samme hesten i mange år, og hun pleide å ri på et "trygt/rolig" område. Hun hadde ikke falt av hesten på 10 år, men hadde derimot vært i to bilulykker... Hadde det vært meg, hadde jeg sikkert ridd da!

Hvis du føler deg helt trygg på ridingen, og føler at du ikke utsetter deg for noen fare, så tror jeg du trygt kan ri hele svangerskapet (ta det evt litt roligere). Men hvis du føler deg det minste utrygg, så la vær!! For husk at hesten merker det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig trygg på alle 4 hestene mine:)og har ridd nesten hele livet.

Får rådføre meg med legen for sikkerhetsskyld da.

Nå etter jeg fant ut jeg var gravis har jeg bare kjøre,men hadde vært deilig å ridd litt å da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...