Gå til innhold

hvor ofte får den lille mat?


Meg og Bobby

Anbefalte innlegg

lille Aiden Alexander kom til verden 8 jan og er verdens nydeligste :)

han er min første sønn så dette med amming er helt nytt for meg.

 

noen som har noen tips ang amming. hvor ofte skal de ha mat? jeg leste at de ikke skal ha mindre enn 8 måltider i døgnet så jeg står opp hver 3 time og ammer han.

er det flere som står opp om nettene for å gi de små mat?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillepia får mat så ofte hun vil, etter hvert har vi lært oss å se etter tegnene på sult, så da blir det mat iallefall hver 3.de time, og gjerne oftere på kvelden hvis hun er urolig, eller har økedøgn. Noen netter sover hun opptil 4 timer før hun våkner for å få mat igjen, men det går mye av min tid til å gulpe og bysse henne i søvn mellom matingene, så jeg lengter etter å kunne sove mer enn 2-3 timer i strekk! :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja helt enig :) hadde vært deilig å kunne sove litt lenger.

det er ikke alltid jeg får han til å rape etter han har spist og da sover jeg med ett øye åpent, var for alle lyder.

jaja, prøver så godt vi kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa våkner hver tredje time av seg selv, men vi har en lang våken periode hver natt mellom kl 02 og 04 som regel. Ofte våkner jeg av meg selv med vannvittig melkespreng. Ligger da og venter på at hun skal våkne.

 

Ellers spurte jeg helsesøster om det med raping, siden vi ikke fikk det til i begynnelsen, og hun sa at vi skulle legge babyen på babyen høyre side, med hodet litt høyere enn kroppen, i ca 5 min, for så å legge henne i rapeposisjon. Det fungerer her i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Seks uker gammel får han mat ca hver 3 time på dagen ( våkner han hvis det går lengre tid) På kveldene gjerne oftere...

På nettene får han når han våkner, det pleier å gå 4-5 timer mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lillegutt får også mat ca hver andre eller hver tredje time.På kvelden sovner han i halv 11 tia, så våkner han rundt kl 3 og får mat. Og da sover han som regel til 6-7.

 

I det siste har jeg følt meg veldig uthvilt og opplagt :) Lillegutt blir 5 uker imårn.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...