Gå til innhold

dere som fullammer(et)

Anbefalte innlegg

Skrevet

når begynte dere å pumpe for å gi på flaske. i forbindelse med å være vekke et par timer fra den lille. eller bare for å få litt avlastning på nettene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri, hun nekta på flaska frem til 8 mnd og da pakka jeg vekk puppen når hun endelig godtok flaska...

Skrevet

Jeg fikk aldri til å pumpe og guttene mine har nektet flaske så ingen avlastning på nettene her.

Har en venninne som begynte å gi flaske av og til da babyen var 2 mnd. Det gikk i allefall helt greit.

Skrevet

Begynte når hun var 4 uker... Har bare vært borte fra lillegullet en gang så nå har jeg et lite lager.. Alltid kjekt å ha i frysen, man vet jo aldri hva som kan skje.

Skrevet

fryste du i sånne poser da? har hørt en kan fryse mm i så og si alt.

lillemor er bare 3 uker så jeg vil vente en stund til da.. men er som du sier kjekt å ha i bakhånd

Skrevet

Aldri fått til å pumpe...har til nå bare vært borte i 2-3 timer. Såvidt begynt å ta flaske nå - han er 8mnd`er og fullammes...grøt har jeg prøvd i 2 måneder, men går dårlig! Han spise ofte på nettene og. Men helga som var var jeg på fest for første gang, ammet han når jeg dro kl 19, så hadde han fått litt flaske i 01-tida og sovet til 09!!! Er jo ikke sånn når jeg er hjemme =P Har planer om å slutte å amme på dagtid nå, bare tilby flaske...men han har vært syk, så da har det liksom ikke passet. Håper han vil spise litt fast føde også snart - han er jo en stor gutt!

De andre var "uavhengige" fra meg mye tidligere altså!

Skrevet

Vi prøvde flaske første gang når mini var ca 1mnd (pumpe gjorde jeg første gang den dagen melka virkelig begynte å komme for da var det rett og slett krise en stund fordi mini sov så mye i tillegg). Jeg frøys i avent sine begere, for de kunne jeg montere rett på pumpa. Syns ikke det var noe avlastning om natta de gangene vi måtte gi flaske da fordi jeg hadde drukket fordi mini måtte underholdes mens flaska ble varmet og det tok mer enn han var vant til at jeg brukte på å komme inn på rommet hans og ta han opp.

Tror jeg bare var ute 2-3 ganger mens han fikk mat på natta fordi det var så slitsomt å være våken så lenge når han skulle få mat, syns også det var "slemt" å be besteforeldrene passe han når han fikk mat på natta sånn at de måtte være våkene så lenge. Nattammet til han var ca8mnd, men stort sett bare 1-2ganger helt fra han var nyfødt.

Skrevet

Etter noen uker for å ha litt reserve, men vile ikke ha flaske så var aldri langt unna.

Skrevet

Jeg måtte pumpe minst en gang pr døgn fordi jeg hadde sånn melkespreng fra fødselen. Men han tok ikke flaske før 8 mnd, så det var mye bortkasta melk egentlig... Jeg var nesten ikke vekk fra mini den perioden, og avlastning var det aldri snakk om =)

Skrevet

2-3 mnd. Hun fikk ofte puppenekt etter hun hadde fått flaske. Så jeg måtte bevege meg rundt i rommet med henne på puppen, sitte i et mørkt rom uten forstyrrelser. Ja mye greier..... men hun skulle ha samvær med far så jeg hadde ikke så mye valg :(

Men var et evig styr og mas med den puppenekten etter hver gang hun hadde fått flaske hos far.

Skrevet

pumpet en gang i uka de første tre mnd, har ikke brukt det enda. tror kanske det ikke er så lurt å gi flaske istedet for pupp på natta mens babyen er liten. nattamming er viktig for opprettholdelse/produksjon av melk og dersom du ikke ammer mens babyen har behov vil det bare føre til at babyen må ha økedager for å holde melkeproduksjonen din oppe...............

jeg ville ikke brukt det som middel for å få sove, vent til nattammingen er over, da kan du sove ; )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...