Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Er det noen av dere som har en samværsavtale der babyen er borte på overnatting? Barnefar nekter å komme hit på besøk, og har i utgangspunktet krevd 50-50 samvær med babyen på 4 mnd. Det var jo selvfølgelig uaktuelt! Men nå krever han annenhver helg å ha babyen på overnatting... Han mener at kameraten hans fikk lov til å ha sin baby på overnatting fra den var 3 mnd. Jeg har gitt mange ulike tilbud, som at han får ha babyen i min leilighet og så kan jeg være borte en natt. Så er babyen på et kjent sted, med meg hos foreldrene mine rett borti gata. Men han gir seg bare ikke, han vil ikke sette fot i leiligheten min engang. Så han har knapt sett babyen fordi han ikke vil treffe meg. Er så rart, siden det var han som slo opp da jeg var gravid... Hvordan pleier babyavtaler å se ut?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 En avtale for en baby under 1 år ser som regel slik ut; far kommer til mor og barn på besøk noen timer(1-2 timer) inntil 3 ganger i uka. Ingen overnatting. Dette er det som er vanlig. Så la ham bråke, han får det ikke som han vil noen steder. Kameraten enten lyver eller har en barnemor som ikke helt vet barnets beste.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Og en ting til; dette må og bør følges opp fra barnefaren, for at utvidelse til overnatting når barnet er over 1 år skal gå an. Og dette er egentlig anbefalinger fra barneombudet og fagfolk. Familievernkontoret vil være enig med deg, om dere går dit og du har dette forslaget jeg skrev over her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå