Gå til innhold

Veldig dumt å gi pannekake til omgangsykebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har kastet opp 3 ganger siden i natt klokken 4. Har fått i han litt eplemost og vann. I tillegg har kan spist 1 loffskive med blåbær. Han kastet opp sist klokken 15.. da bare litt slim. Han vil så veldig gjerne ha pannekake- men vet ikke om dette er særlig lurt. Vil jo gjerne få i han noe. Han vil ikke ha mer loff :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er det dumt? Kan du gi han loff, kan han vel få pannekake? Noe er bedre enn ingenting =)

Skrevet

Må vel gå helt fint det... Loff er jo så og si samme ingr. Bare husk at det kan bli en stund til du vil spise pannekaker igjen hvis det kommer opp!!!!

Skrevet

Har de omgangssyken her, så får de ikke noe vått etter tørt før 6 timer etter siste oppkast. Kan få en LITEN slurk kokt vann, men det er også alt. Legen som en gang i tiden ga oss et skriv hvor det stod 6 timer. Og pannekaker hadde ikke vært det første jeg ga til mine, selv om de har aldri så lyst på det. Melk og egg...

Skrevet

Skal ungene gå sultne i 6 timer? Her får de mat så snart de spør etter det. Gi pannekaker du:-) Det er en sjangs for at det kommer opp igjen, men det ville jeg tatt. Syke barn skal ha det godt.

Min gutt var så sulten et par timer etter oppkast at han spiste fire knekkebrød med makrell i tomat :-) Han hadde skreket seg blå om han ikke fikk mat før etter seks timer!

Skrevet

WHAT? Ikke drikke på seks timer??? Har aldri hørt annet enn at man skal prøve å få i barna så mye væske som mulig når de kaster opp.... Selv om det kommer opp igjen. Det er jo fare for å bli dehydrert. Hva hvis de spyr og spyr og spyr. Skal de ikke få drikke på flere døgn da?

Skrevet

Da har jeg laget pannekaker ;) Han er stor fornøyd. Skal dusje nå. Virker som om han ble litt bedre. Han har beholdt loffen så får krysse fingrene for at pannekaka blir liggende også :)

Væske har han heldigvis fått i seg mye av ..... genial blanding farris og eplemost :)

Takk for alle svar :)

Skrevet

Omgangsyken går raskere over når jeg følger 6 timers regelen. Når de har spydd til magen er tom, så er den tom. Hvis de da raskt får noe mer i magen, så kommer det også opp og omgangsyen fortsetter. Blir ikke dehydrert etter 6 timer, hvis det ikke er varmt og stekende sol ute... Når jeg venter så lenge så kommer det ikke mer oppkast her i huset og barna skjønner det når de spør etter mat/drikke og jeg forklarer hvorfor de ikke får. Eldstemann er 5 år, så har hatt en del omganger her hjemme, men de har aldri vart i mange døgn. Et døgn kanskje, når jeg ikke har holdt meg til 6 timeren...

Og lever i beste velgående gjør de alle sammen ;-) Men gjør for all del som dere føler for, jeg bare fortalte hva jeg gjør uten at dere trenger å kritisere meg for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...