Gå til innhold

Lange negler på babyen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fjerner dere lange negler? Min lille klorer seg så mye i ansiktet, men er litt redd for å ta disse neglene. Hører noen klipper, noen biter de av, mens andre river de av. Synes de to sistnevnte høres litt skummelt ut jeg da.. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heilt i begynnelsen reiv eg de av for da var de så mjuke, så begynte pappen å bite de, når ho var 6-8 mnd ca så klipte eg de.. gjekk fint

Skrevet

Vi filer:) Han er bare 2 uker, så de er så myke at det holder å dra filen et par ganger samme vei, over neglen.

Skrevet

Med de to eldste pleide jeg å forsiktig bite dem ned litt når jeg ammet dem, eller bet et hakk og "rev" forsiktig av resten (passet jo nøye på da at jeg ikke tok for mye!). Mini derimot hadde så utrolig harde negler som nyfødt at jeg ikke klarte å bite dem, vi måtte faktisk frem med neglesaksen. En holdt og andre klippet, gikk helt fint det. Måtte file bittelitt også.

Skrevet

Kanskje klorevotter kunne hjelpe litt? Det er noen som sier at de ikke skal brukes fordi det hemmer utviklingen av finmotorikken (bla bla bla) men det funker kjempebra mens babyen sover. Så trenger du ikke bekymre deg så voldsomt for å ta neglene. De koster ca kr 20 på H&M.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...