LilleTrille med en tulle Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Hva slags vogn burde man velge som: * Er lett å trille på all slags føre * Aller helst har 4 hjul * Er så liten som mulig sammenklappet * Man ikke må kjøpe nye deler til og holder til ungen er 2-3 år * Har flere fargekombinasjoner å velge mellom.(Sort er litt kjipt) *Ikke veier mer enn 20 kg, helst under 15 kg også. Noen tips og erfaringer?? Har kikket litt på Emmaljunga, Bugaboo og Simo, men andre merker er også velkomne.
Underveis --> Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Ta en titt på barnevognguiden.no. Der mener jeg man kan søke på kriterier. Selv har jeg kjøpt TFK Joggster Twist. Riktignok 3 hjul, men ellers dekker den behovene dine.
LilleTrille med en tulle Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2009 Ja har sjekket der, men er siden er så veldig flink til å finne vogner hvis man har mange kriterier, selvom jeg vet at det finnes vogner med de kriteriene. Ofte er det beste med menneskelige erfaringer, så takker for tips=)
LilleTrille med en tulle Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2009 Mente selvsagt at siden IKKE er så veldig flink;)
LilleTrille med en tulle Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2009 Herregud er visst litt glemsk. Vognen må funke fra nyfødt til 2-3 år, kanskje en litt viktg detalj. =)
gutta00,05&09 Skrevet 22. januar 2009 #7 Skrevet 22. januar 2009 Har du sjekka ut Hercules? leveres av emmaljunga, der er det svingbare hjul foran.
Mamma´n til lillemor Skrevet 22. januar 2009 #8 Skrevet 22. januar 2009 Vi vurderer maxi-cosi mura. Den har fire hjul, men forhjulene kan svinge, ellers stilles på sperre. Det er både bag- og sittevogn og enkel å legge sammen. Denne er på tilbud hos Barnas Hus ut januar. Jeg har ikke termin før i juli og tenkte at det likevel kunne være greit å kjøpe nå ettersom det er tilbud. Men så er det mine foreldre som betaler, og de synes det var for tidlig å kjøpe nå.... Vel vel, det er dem det går ut over å betale full pris.
Dolly ønsker seg 3 ☆ Skrevet 22. januar 2009 #9 Skrevet 22. januar 2009 teutonia mistral! kan brukes fra nyfødt til de er ferdig m vogn. vendbart styre så når poden blir større eller det passer sånn med f eks vond og sol så bare vips:) den har lufthjul eller uten, de m luft gjør den veldig lett i trille, spes nå på snø, slaps etc. ikke sikker på vekt, har sett den i ulike fargekombinasjoner. lykke til m valget:)
Gjest Skrevet 22. januar 2009 #10 Skrevet 22. januar 2009 Vi har kjøpt Teutonia Prestige Dette er en vogn med fire hjul som kun veier 12 kg og er kompakt når man slår den sammen. Har utallige kombinasjonsmuligheter i forhold til farger og ulike typer bager. Vi valgte denne vognen pga av at man kan snu sittedelen eller ta den helt av slik at man kan kjøpe en fashion bag istedet for en soft bag som plaseres i sportsdelen. Vi hadde Simo til vår førstefødte, men valgt å bytte ut denne med en Teutonia Mistral pga at simo ble for stor og tung. Var meget fornøyd med denne, men siden Prestige har enda flere valgmuligheter falt valget lett denne gangen.
Stine:-) Skrevet 22. januar 2009 #11 Skrevet 22. januar 2009 Jeg har samme kriterier som deg, og har nå en bugaboo stående i boden. Kjempesnedig vogn, og superlett. Bilsetet settes rett på understellet, og baggen er stor og romslig. For meg har vekten vært spesiellt avgjørende, så kan man jo variere i et utall farger og kombinasjoner. Jeg importerte Denim versjonen fra nederland før euroen steg, og kom veldig godt ut av det. Gleder meg virkelig til å ta denne vognen i bruk.
2prinsesserogbim Skrevet 22. januar 2009 #12 Skrevet 22. januar 2009 Emmaljunga smart duo har eg og er kjempe fornøyd, kunne aldri falt meg inn å bytte den ut nå når 2 komme... Den skal brukes igjen:) Elske den vogna
Tigerlily79 Skrevet 23. januar 2009 #13 Skrevet 23. januar 2009 Sjekk ut Brio Happy også. Den har alle kriteriene du ønsker. Den er lett, enkel å slå sammen, kommer i mange farger og barnet kan ha ansiktet begge veier. Vi har kjøpt denne vogna, men foreløpig står den i boden. Ser at ei har anbefalt Maxi Cosi Mura. Denne kikket vi også på, men leste om flere som sa at sportsdelen var veldig kort, og at den dermed ikke kunne brukes så lenge. Lykke til!
Fru Shakespeare Skrevet 23. januar 2009 #14 Skrevet 23. januar 2009 Brio sing. 4 hjul, vendbare forhjul, lett å klappe sammen, 3-åringen vår passer i sittedelen (syntes den så veldig liten ut, så måtte teste :-)) Både bag og sittedel kan vendes begge veier. Har fått kritikk for litt lite skjermet sittedel, så spent på hvordan den oppleves! Mange fargemuligheter. Minner om Bugaboo, men større forhjul og flere tusen rimeligere.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 23. januar 2009 #15 Skrevet 23. januar 2009 Teutonia Mistral - du har de samme kriteriene som meg, og jeg har nå denne vogna til nr 2 )
S. Skrevet 23. januar 2009 #16 Skrevet 23. januar 2009 Signerer den over. Har samme kriterier, og har bestemt oss for Teutonia Mistral. Liker at den har fire jul, uten sånne "handlevogn-hjul" foran. Bor et sted der sånt bare setter seg fast, enten i gjørme eller snø :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå