Trønderpia Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Min lille gutt har nok ligget for mye på den ene siden, så det er mye flatere der enn på andre siden. Vi prøver nå å snu på hodet hans når han ligger, men er ikke så enkelt, da han tydeligvis har en favorittside. Dersom vi greier å få han til å ligge en del på den andre siden nå, så vil jo hele bakhodet være flatt, og ikke rundt.. Vil det alltid bli slik..? Er dette noe som evt. går seg til etter hvert? Noen råd eller innspill?
Minesmå:)+en til! Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Sønnen min var flat på den ene siden bak. Han hadde altså KISS.syndrom (www.kiss-kidd.no). Nå er han 2 år og hodefasongen er like rund og fin som andres:) Men han trengte behandling for KISS, da dette er en skeivhet/stivhet i nakken som kan komme fra fødsel osv...han ble helt frisk altså, men dette var ivertfall grunnen til at min gutt hadde flatt hode på den ene siden... Hodet vil uansett bli normalt. tror dem sier 2-3 år altså før det skal være helt fint. Stimuler gutten din med leker eller lignende slik at han må snu seg den veien han ikke bruker så mye... Lykke til...
1-2-3 nå må det skje:-)) Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Prøv å få oppmerksomheten fra den andre siden. snu han gjerne i senga, slik at han vil snu seg mot dere. Er han flat på eks høyre side og dere snur han i senga( hodet ned mot beinet) vil favorittsida bli inn mot veggen. Da vi han sikkert prøve å snu seg mot dere når han hører stemmene "bakfra". Ligger han i ei korg/vogn, prøv og ha en leke hengen på den motsatte sida. Da vil oppmerksomheten dras mot denne og han vil bevege på hodet. Er han større, kan han begynne å ligge mer på magen på dagtid. Hodet formen vil forandre seg når han blir større. Dvs litt flat bak kan rettes nesten helt ut. Veldig flat, vil du kanskje se litt antydning til flatheten, når håret er vått eller vedig kortklipt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå