Gå til innhold

Noen som har erfaring med å bli igangsatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på overtidskontroll i morgen hvis jeg rekker det ( mest sannsynlig) og er da - 12..

Lurer på hva som skjer på en overtidskontroll? Noen som har erfaringer med denne modningstabletten? Trenger man den hvis man f eks har 2-3 cm åpning, uten at man har merket noe særlig til det? Lurer på om de da setter igang fødsel med drypp.. Da søsteren min ringte føden for meg her en dag sa de at de her setter igang fødsel etter 12 dager, så håper ikke jeg blir sendt hjem igjen.. Hva er det som gjør at man evt blir sendt hjem igjen? Kommer seriøst til å grine hvis det skjer, er så sinnsykt lei og ungen vil tydeligvis ikke ut selv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vet ikke helt om jeg kan gi deg noe ordenlig svar, for jeg ble satt igang 15 dager før tiden med forrige. Da var jeg ikke moden i det hele tatt, siden det var så lenge til termin. Og jeg lå på sykehuset i to dager med modningsgel før de tok vannet den tredje dagen. Og så gikk det fort etter det. Skal på Ullevål i morgen og samtale om igangsetting igjen. Denne gangen regner jeg med at det går fortere enn sist, for nå er det mye kortere igjen til termin, og jeg vet at jeg har litt åpning. I følge jordmor i alle fall. Hun mente at de kanskje til og med ville ta vannet i morgen, så det er jo spennende.

Men angående din situasjon, så regner jeg med at du ikke blir sendt hjem. Du har jo gått over tiden, så burde være ganske moden nå. Og er du kommer de til å begynne å modne deg, men det er jo ikke sikkert at de gjør det før mandag, siden det er helg i morgen. Har hørt at sykehus ikke setter igang fødsler på fredager og i helger om de ikke absolutt må, pga av mindre folk på jobb. Men vet jo ikke om det stemmer da...

Håper du blir satt igang! Skjønner at du ikke vil hjem.... Uansett; vet ikke om jeg gjorde deg noe klokere, men prøvde i alle fall. Du får ha lykke til da!

Skrevet

Hei! Kan dessverre ikke hjelpe deg, men kan si at jeg la ut ett innlegg ang det å bli igangsatt på dib før idag hvor endel forteller sine erfaringer fra dette. Kanskje du blir klokere av å lese deres svar, selv om innlegget mitt egentlig dreide seg om andre ting...;)

http://www.dinbaby.com/forum/thread/139496586

Skrevet

Hei! Jeg har blitt igangsatt ved begge mine tidligere fødsler, nr.1 15 dager før termin pga sv.skapsforgiftning, nr 2 pga overtid. 12 dager. Var ikke moden, ingen åpning.

Kan ta en liten gjennomgang med nr 2, siden den er kanskje mest relevant for deg. Fikk modningstablett ca kl 10, murringer og menssmerter fra kl 14. Hadde 4 cm åpning kl 15.45, da tok de vannet. Riene tok seg opp i styrke og kom relativt hyppig, men gikk greit å puste seg gjennom de. etterhvert forandret riene karakter, følte jeg måtte trykke på slutten av et par rier, hjertelyden til jenta sank til under 100 ved hver rie. Jordmor tok nok en sjekk, kl var 17.03 og 5 cm åpning. Jeg forlangte smertestillende, så for meg at hele natta med rier lå foran meg og nå begynte det å gjøre vondt! Fikk beskjed om å snu meg rundt i senga for å nå tak i lystgassen, fikk ei rie og klarte ikke holde igjen. Resten av fostervannet sprutet utover (ja faktisk!) og jeg kjente hun gled ned i bekkenet. Plutselig var vi i full fødsel, 2-3 press og hun var ute. klokka rakk å bli 17.10.

Min erfaring tilsier at det går relatvit fort når du blir igangsatt på overtid, uansett om du er moden eller ikke. Vil tro de kan starte med drypp eller evt ta vannet ditt om du har litt åpning. Også håper jeg for all del at du ikke blir sendt hjem, jeg syns du bør forlange igangsetting om kroppen ikke viser tegn til å starte selv. Masse lykke til =)

Skrevet

Takker for svar. Håper din neste fødsel går bra, Marte =) Såå kjedlig å gå å vente..

Skrevet

Ps: Jeg ble satt igang på fredag sist, siden sykehuset har en 12-dagers-regel :)

Skrevet

Takk for det og lykke til på overtidskontroll i morgen!:)

Skrevet

Ok, kjempeflott! :) Kanskje det blir fødsel her iløpet av morgendagen, håper det.. Hører mange fæle historier ang igangsettelse, så er jo litt nervøs også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...