lillesøster skal bli storesøster Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Vi kjørte forbi kirka når vi var ute nå nettop, lillemor kunne da fortelle at det var slottet. (Kanskje kristendomsopplæringen har vært litt dårlig) Vi fortalte henne da at det var kirka, og der var hun døpt. Lillemor tenkte en stund, og kunne da fortelle at i går(betyr før) når hun hadde dødd i slottet ble hun gravd ned. Måtte tenke oss om før vi forstod hva hun mente, men måtte jo da forklare henne hvordan det egentlig hang sammen, og at hun slettes ikke hadde dødd og blitt gravd ned, men blitt døpt og fått vann på hodet. Må nok ta henne med i kirka en søndag når det er barnedåp så hun får se, har jo stakkar bare vært i kirka i en begravelse da hun var 2,5 år, bortsett fra sin egen barnedåp.
Mille** Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Hehehe.....snupp her på 3,5 år sier også i går om alt som har vært. Ivrige kirkegjengere er ikke vi heller. ;o)
blond Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Hehe... ikke så lett å holde styr på det der...
alvis Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 He, he. Nei det er ikke lett å holde styr på alt:) Gutten min har vært på sin morfars grav i jul. Han er veldigt opptatt av at morfar skal ha lys på graven sånn at han ser når han graver seg opp med sin spade.
NoDoubt Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 Hehehehe;D Minste vår på snart 3 år sier "i morgen" til alt som skal skje! Kjørte forbi kirka hvor min mormor ble gravlagt. 4 åringen var med, hun hadde og vært med i begravelsen. Siden hun er veldig observant og har en super hukommelse så spurte jeg: "Husker du da vi begravte mormor her?". Hun ble helt taus. Jeg tenkte det var rart at hun ikke husket det. Etter en stund måtte jeg spør igjen om hun ikke husket det. "Mormor?", sa hun da. "Nei, jeg mente selvfølgelig oldemor". Ikke rart ungen ble taus når hun trodde mormora hadde blitt begravd. Det var jo min mormor og hennes oldemor;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå