Gå til innhold

Hadde du reagert på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

La denne på bim også men fant ut at det er jo her den hører hjemme :)

Altså jeg er litt i tvil om jeg burde reagere. Men nydama til xn har flust av bilder av min datter på facebook. Jeg har ingen bilder av henne fordi jeg synes at dette ikke har noe på facebook å gjøre. Hun har mange flere bilder av min datter enn hun har av sine egne barn (av en eller annen merkelig grunn) Nesten ikke bilder av seg selv og ingen bilder av xn, men datteren min er fotografert i massevis. Hun har selv en datter som er to år større.

Jeg har hatt mange kurs om seksuelt misbruk av barn på nett, etter dette fjernet jeg alle bilder av barnet mitt på nett. Hun har en åpen profil så hvem so helst kan gå inn å studere disse bildene.

Sikkert ikke noe galt i seg selv, men hadde du som mor reagert og dette hadde vært ditt barn? Jeg må bare spørre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok ville diskutert dette med xn.. Og fått fram at du ikke syns det er greit.

Skrevet

Du sender henne en høflig men bestemt melding om at du ikke ønsker bilder av henne på FB, og du selv heller ikke har bilder av henne der.

Enkelt og greit.

Jeg synes hun bør respekter deg som mamma. Og gjør hun ikke det, kan du faktisk rapportere det til FB.

Husk å vær høflig =o)

PS: Jeg får ikke lov til å vise fram barnebarnet mitt på nettet, og det respekterer jeg! Har ikke så mye som et bittelite bilde av henne der, og er slett ikke sur av den grunn. Jeg skjønner poenget til sønnen min, og tar det til etterretning.

Håper du når fram!

Skrevet

Ja enig med dere. Får ta det opp, jeg liker det ikke og da bør det respekteres. Men må bare finne ut om hun skal få meldingen eller han...

Har veldig god dialog med pappaen altså.

Skrevet

Be faren om at hun finner ut hvordan man har en lukket FB side også....Ikke sikkert hun er kløar over at hele verden kan se siden hennes?

Skrevet

Du har rett i det, for da kan hvertfall ikke hvem som helt snoke på min kjære edelsten :)

Skrevet

Ja ta deg en prat med faren til barnet i første omgang. Eller med den nye dama selv om du kjenner henne. Er jo din datter. Jeg har selv noen bilder av barna mine på FB, men har lukket profil. Og har valgt det selv. Hadde ikke likt at andre la ut bilder der av dem..

Håper det ordner seg:)

Skrevet

Ja det hadde jeg reagert på. Inger får legge ut bilder av min lille jente på FB. Som mor har du full rett til å be om at det ikke blir lagt ut bilder av ditt barn.

Jeg er kanskje noe paranoid, men det finnes så mange rare mennesker der ute. Og når en får høre om de som det blir misbrukt bilder av, så blir i allefall jeg litt skremt.

Skrevet

Jeg ville ikke godtatt det. Jeg vet jo ikke hvilke venner hun har der, om hun har lukket bruker også.

Jeg har bilder av jenta mi på fb, men bare de nærmeste vennene mine får se dem. Har laga ei venneliste med bare dem jeg stoler på i.

Mamma spurte om hun kunne legge ut bilder og jeg sa at det er greit, om hun lager ei slik liste. Men det tror jeg ble litt for avansert, for hun sa at hun ikke trengte å gjøre det likevel....hehe.

Skrevet

Hadde ikke tillatt dette.. Har sjøl opplevd at dama til x har hatt bilder av mini'n min både på nettby og facebook. Rapporterte det på nettby, men fikk bare beskjed om at om hu hadde tillatelse fra far, så kunne hu legge ut. Men fått vite seinere at hu hadde ikke lov uten mitt samtykke, og det har hu aldri hatt. I ettertid har hu fjerna bilder av mini, i hvertfall som jeg har fått med meg.

Skrevet

Er veldig enig med dere alle, alt til sitt bruk og å lansere alt mulig på FB er ikke noe jeg ønsker verken for meg eller mitt barn så får jo andre gjøre som de vil. Jeg har også begrenset profil slik at kun mine venner kan se på bildene, men hun har en vidåpen profil så hvem som helst kan gå inn på.

Skrevet

La oss vite hva hun sa,da. Tror du først skal prøve eksen din.

Skrevet

Hadde nok ikke reagert nei, ikke vist bildene var anstendig nok...

i det lange løp, kan du nok ikke uansett passe på at ikke andre legger ut bilder av jenta de.

Jeg har søsken, svigerinner, ja, til og med besteforeldre og skolen, som har lagt ut bilder av mine barn på nett., syns det er koselig at de syns barna mine er søte, og gjerne vil dele ildene med andre:)

Barna har vel også vært avbildet oppmot 5-7 ganger i lokalavisen, på nett. Så dette er nok reality, noe vi bare må bli vant til:)

Men syns det er merkelig at hun har flere bilder av din jente, enn sin egen, men kanskje det er hennes måte å fortelle andre, at hun er en flin stemor:)

Skrevet

h@ppy med prins og prinsesse:) Det er jo greit da, om hun har en lukket profil i motsetning til en åpen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...