Mille** Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Jepp, jeg streiker! Ikke fra min jobb som sykepleier, men fra min jobb som kokk her hjemme. Alltid er det jeg som lager middag (så fremst jeg ikke har senvakt), og titt og ofte er det en eller annen som skal klage på ett eller annet. Så i dag står jeg ikke å slaver over kjelene på kjøkkenet. Jeg sitter her å venter på at mannen skal komme hjem fra jobb, så kan han få lov å være kokk. For jeg er nemlig drittlei!!! Så sånn er det. P.S. Hvis du syns det var veldig slemt så har jeg vært på jobb i dag jeg også altså! ;o)
Northernlights Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Skulle ønske jeg kunne streike som kokk også ;o) Er kokk for mann,svigerfar og 3 barn. Jeg liker jobben, men det hadde vært greit om noen tok over en gang iblant. Om ikke annet, så hadde det vært greit om noen tok over jobben det er å finne ut hva vi skal ha til middag hver dag. Jeg er elendig til å planlegge...
Mille** Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2009 Ja planleggingen er nesten det værste. Men det aller værste er misnøye og klaging! Jeg prøver å lager gode sunne middager og da er det veldig sårt med den klaginga! Så for å sitere min datter "jeg gidder ikke!" ;o)
skorpionfruen Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 Hehe sånne anfall får jeg også innimellom. Bruker å si at i dag skal du bestemme hva vi skal ha, handle det og lage det så skal jeg sette meg til dekket bord. Da har jeg streik. Bare synd det er så sinnsykt sjelden jeg gjør det.. Enig i at planleggingen er det verste! Blæhh, kan stå på butikken og føle at de er fri for alt
Northernlights Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 Jeg er heldig der. Får aldri klager =o) Men så fikk jeg klager i 7 år hver eneste dag, til hvert eneste bigiste måltid av eksen (han var ALLTID misfornøyd med noe) Alltid måtte han klage.-Enten var det for mye kokt, for lite, for mye stekt, for lite stekt, for sterkt krydret, for lite, - you name it!! Enda jeg er flink til å lage mat ;o) Ja, jeg er det =o) (skryte-skryte!) Folk som klager på kokken, de får "kåkkelere" selv. Og det vet iallefall min familie ;o) De vet bedre, tror jeg...hehe Hvor gamle er ungene dine? Kanskje de kan ta en dag i uka? Datteren min på 16 kan lage mat, men da blir det taco eller spagetti..hehe
Mille** Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 22. januar 2009 Ungene er snart 11 år og 3,5, gubben er 35, hehe... ;o) Er stort sett ungene som klager, spesielt når det er fisk, men i går presterte den bortskjemte mannen min å klage, og da ble jeg eksplosiv! ;o)
Northernlights Skrevet 22. januar 2009 #7 Skrevet 22. januar 2009 Ja, DET er provoserende! Kjenner til den der...man har stått over grytene og laget mat lenge, og lagt sin sjel i middagen. Og får klage??!!Hvordan VÅÅÅÅGER han, liksom? :op Jepp. Man får lyst til å sette gaffelen midt i (fyll inn det som passer) på dem...sorry!haha
Mille** Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 22. januar 2009 Ja, ikke sant!! Har prøvd å forklare jenta på 11 år at mamma blir såret. "Tenkt om du hadde stått å laget middag til mamma, og så bare klaget mamma på maten!?" Hjelper en liten stund, men fort å glemme tydeligvis.....*sukk* Mannen......ja han er bare bortskjemt!
skorpionfruen Skrevet 22. januar 2009 #9 Skrevet 22. januar 2009 Ja xn brukte å si at dette smakte ikke likedan som sist.... Vel jeg står ikke å kopierer når jeg lager mat. Husker det var fryktelig irriterende. Min nåværende er takknemlig for alt og klager aldri, men min kjære datter derimot... Liker INGENTING
Mille** Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 22. januar 2009 Bare for å presisere så er ikke mannen min en sånn psyko som klager på hver minste ting, han er egentlig helt fantastisk. Men ikke akkurat i går. Når jeg i tillegg har PMS så er jeg ikke nådig, hehe....
Northernlights Skrevet 22. januar 2009 #11 Skrevet 22. januar 2009 I går hadde jeg chili oppi brunsausen, og svigerfar sa ikke noe som var klage, men han sa "oh, this taste different" haha Med andre ord, jeg lager ikke brun saus med chili en gang til ;o)
Northernlights Skrevet 22. januar 2009 #12 Skrevet 22. januar 2009 Det hender jeg sender mannen eller svigerfar til butikken og sier at de kan handle middag. Handle maaange middager! ;o)
alvis Skrevet 22. januar 2009 #13 Skrevet 22. januar 2009 Bra for deg! Kanskje de setter mer pris på middagen neste gang.
simba>>>3gutter Skrevet 22. januar 2009 #14 Skrevet 22. januar 2009 Dette minner meg på en kollega jeg har som har to store tenåringsjenter som klage på middagen hver gang, aldri var noe bra nok. Enten var maten kald fordi de kom hjem etter middagen eller så var den ikke ferdig, eller så hadde ikke lyst på det og det. En dag begynte hun bare og alge middag til seg selv og da skal jeg si at ansiktene ble lang, når de fikk besjkje om at "kyllingen ligger i fryseren og resten der og der så er det bare å lage seg noe mat, dere bare klager på det jeg lager" og etter den dagen var dte aldri noen som klagde på maten i den familien. :-) Gubben prøvde seg her også engang tidlig i forholdet vårt om at morr gjør sånn og sånn og da fikk han beskjed om at enten spiser du dette eller så får du lage maten selv og jeg har aldri hørt noe siden om hvordan han mor lager maten. hihihih
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 22. januar 2009 #15 Skrevet 22. januar 2009 Holder jeg med deg i!!!!!!!!!!! Av og til tror jeg vi damer bare må streike, uansett om vi har verdens beste menn. For hvor hen du gjør de hen så er de menn, haha. Litt frekk nå jeg men.. Jeg har også streika en gang. Og det var nå i høst. Mannen min skal egentlig bare ha skryt for alt han har stått på dette året siden jeg ble gravid for ett år siden. Jeg var veldig mye dårlig og klarte nesten ingenting. Men så nå på senhøsten, etter at jeg hadde begynt å bli gansge så aktiv igjen i husstell, rengjøring, klesvask og sånn. Så klarte han å påstå at jeg ikke vaska klær (MEN jeg vaska veldig mye klær, bare forskjellen på meg og han var at jeg tørket dem også, og la dem på plass så han merka det ikke). Men jeg spurte han om han mente det var seriøst? Og jada, han klaga faktisk på at han måtte vaske alle klær her i huset etter at han da var ferdig på jobb, lagt unger og ryddet. Så da tenkte jeg at hvis han syntes at han vasker alle klær alene skal han jammen få se. Så jeg sluttet og vaske klær. OG for å si det kort, (siden jeg hadde skrevet så masse til nå), han sier det nok ikke flere ganger. For noen hauger med klær som hopet seg opp!!!!!!!!! Og bare sånn ps på slutten: Nå i høst lærte jeg han hvordan man renser sluken i oppvaskmaskinen, og hvordan man tar av sprossene på vinduene når man vasker dem og andre slike ting. Vi har bodd her i 6 år, og det beviser jo hvem som gjør slike såkalte usynlige ting for mans øyne..
Mille** Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #16 Skrevet 22. januar 2009 Hihihi.....ja noen ganger må man ty til drastiske metoder! Jeg var ekstra ond i dag, siden jeg måtte lage middag i går, høre på klaginga fra gubben OG vaske koppene etter middagen JEG hadde laget, så lot jeg gubben både lage middag og ta oppvasken i dag, mohahahaha.... *Sina, den grusomme*
Mille** Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #17 Skrevet 22. januar 2009 Haha....ja det er sant, de er tross alt bare menn, stakkars.... ;o) Det som ofte er med mannfolk er at de skal ha så jævlig mye kredd. når de gjør EN ting!! Vi gjør 10 ting før noen ser det, men gjør de EN eneste ting så er det ikke måte på hvor flinke de har vært! Irriterende..... Dette er en dårlig dag å være mann i detta huset, selv om dagen i går var enda værre. PMS er kuuuult! ;o)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 22. januar 2009 #18 Skrevet 22. januar 2009 Ja hormoner er kult generelt Ja det med kreditten er helt grusomt. Må nesten skrive det inn i avisen alt han har gjort. Mens mine ting ikke teller for det ser han ikke. Han ser ikke om jeg har vasket badet, skiftet på sengene. Men han ser heller ikke at badet trenger å vaskes, har en egen evne til å se gjennom skitten. Det verste jeg hører er: SE nå jeg har ryddet ut oppvaskmaskinen FOR DEG, og støvsuga huset FOR DEG, og vaska klær FOR DEG!! Hvorfor er det for meg?? Da får faktisk jeg lyst å slå, hehe:) (er en bitteliten hissigpropp)
Mille** Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #19 Skrevet 22. januar 2009 Hehehe....har en morsom historie ang det at mannen ikke ser at man har gjort noe. Jeg hadde vasket hele huset og hadde middagen på bordet når han kom hjem. Vi sitter å spiser, han sier ingenting om at det er rent og pent her, så til slutt spør jeg "ser du ikke hva jeg har gjort i dag?" Ser han blir passe svett der han sitter, og etter en liten stund kommer det: "har du vært hos frisøren?" Hahaha.... ;o)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 22. januar 2009 #20 Skrevet 22. januar 2009 hehe nå lo jeg høyt her.. de er utrolige de mennene våre. Kunne like godt vært min mann det der. Er herlige og da. Måtte jo vært deilig og hatt det slik. Jeg skrubbet badet vårt en dag med klor, vasket og vasket. Og det luktet jo selvfølgelig klor. Men tror du mannen merket noe?????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå