Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere.

Er hentesettet veldig viktig for dere? Jeg synes liksom det er noe helt spesielt med hentesett. Hva skal dere ha som hentesett? Hvilken størrelse kjøper dere hentesettet i? Jeg har termin i midten av april. Bør sikkert ha noe varmt å trekke utenpå de andre klærne... Noen som har tanker omkring dette? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk i garnbutikk og fant oppskrift på hentesett. Så kjøpte jeg garn til og ga til min søster. Hun strikket det til oss, så nå har vi hjemmelaget sett med bukse, jakke og lue med fin sløyfe i. Så skal min grandnevø arve den når han kommer i april. Så får jeg den tilbake når jeg får nestemann.. om en stund hehe

For meg er hentesett litt spesielt, for det er bare en eneste gang man kommer hjem fra klinikken med helt ny baby og for aller første gang! Da bør det, som ved barnedåp, konfirmasjoner, bryllup og andre spesielle merkedager være ett spesielt sett klær til anledningen. Men vi er alle forskjellige.

Skrevet

Jeg har termin til søndag så litt varmere klær blir det jo her da ;-)

Har med meg to sett, et i str 50 og et i str 56. Synes det er greit å ha med noe fint å reise hjem i jeg da siden det sikkert er noen her hjemme som venter utålmodig for å hilse på den lille...

Skrevet

hmmm, jeg har faktisk ikke tenkt noe over dette jeg, bare pakket vanlige klær. babyen kommer i feb og da er det så kaldt ute så skal jo ha på dress og lue liksom og rett i bilen. er jo ingen som ser det liksom.....

Skrevet

Ja ikke sant! Jeg mener også at hentesettet er så viktig=)

Så heldig du er som fikk hjemmestrikket da! Ingenting som er finere enn det. Vet oldemora strikker til den lille, men vet ikke hvilken størrelse hun strikker i. Hadde vært koslig om det er til nyfødt. Men samtidig litt kjekt om det var større også, så jeg kunne brukt det lengre. Noe HELT spesielt med hjemmestrikket!=)

Bør man kjøpe de minste bodyene og div i str. 50 eller 56? Er redd 50 blir for lite, hvis gutten blir litt stor før han kommer...

Skrevet

Jeg synes fenomenet hentesett er noe underlig, og har bare pakket ned vanlige klær til babyen. Vi kommer nok til å være opptatt av helt andre ting enn hva hun har på seg på den korte bilturen hjem fra sykehuset...

Skrevet

For meg er hentesett et sett klær som barnet kan ha på seg på vei hjem.

Kan jo ikke reise hjem i bare bleia liksom.

Skrevet

Alle mine fire barn har forskjellige hentsett, det er egentlig helt vanlige klær, men det er et litt fint sett som liksom er første plaggene deres. Tar vare på det for å la dem få det en gang når de selv har blitt voksne. Synes det er koselig på samme måte som at min mamma har tatt vare på min aller første bittelille kjole og gitt til meg.

Til den babyen jeg har i magen nå har jeg kjøpt et hvitt strikket sett, kjempesøtt. Under den blir det strømpebukse og body, utenpå en dress. Men det hvite strikkesettet kommer jeg til å ta vare på.

Skrevet

Hm. Litt rart,-kan liksom ikke huske noe som het det første gang jeg fikk barn. Når jeg tenker meg om har jeg ikke lagt merke til uttrykket før nå med 5.mann. Litt sånn derre salgstriks, eller? Tar bare på noe jeg syns er fint og som passer etter vær og føreforhold,jeg:)

Skrevet

Heisann! Sniker litt fra 2 tri. Mamma strikket hentesett til meg da jeg var i magen.. Har dessverre bare luen igjen idag, men kjekt å se på og vite at hodet mitt var så lite! Strikker selv, og tenkte å strikke denne gangen, men siden jeg får midt på sommeren kan det jo kanskje bli i varmeste laget? Får finne noe lett å ta på..

Skrevet

har fått verdens nydeligste hentesett av den blivende farmor vi som hun har strikket :D Kjempesøt liten hvit genser med blå kant og ullbukse som er hvit med blå kant. Sammen med dette er det lue, votter, sokker og et pledd :) Akkurat pakket det ned i sykehusbaggen min å gleder meg masse til lillegull får det på.

Tror ikke hentesett er noe nytt fenomen. Aner ikke hvor jeg plukket det opp, men har visst om det lenge før bim.

Skrevet

Moren min strikket hentesett ( bukse,jakke, lue, sokker og teppe)til eldstemann skulle bli født. Han fikk desverre ikke brukt det på hjemturenfra sykehuset, da vi hadde glemt det hjemme. (typisk) Nr to kom til på den varmeste julimåneden i mannsminne, så vi fikk ikke brukt det da heller. Så nå, endelig, skal minsten hentes hjem i det settet. Nå er det jo ekstra koselig at størstebror også har brukt settet mye- han brukte det hver gang vi trillet de første månedene.Jeg ar et notalgisk forhold til det settet allerde, og kommer alltid til å ta vare på det. Offwhite babyull med hullmønster. Har byttet knappene bare, lillesøster får hvite hjerteknapper istedet for de runde som var. Under skal hun ha på sparkebukse og body fra nøstebarn, samt teppe, og dyne på tur ut i bilen.

Skrevet

Takk for innspill dere=) Nei hentesett er nok ikke noe nytt fenomen. Bestemora mi har strikket hentesett til 3 generasjoner, og har tatt vare på alle settene hun har strikket. Vi har lagt dem i en egen eske hos henne, for hun tar så godt vare på ting=) så vet vi hvor alt er. Jeg har hatt stor glede av å se gjennom den esken, helt fra jeg var liten. Ganske gøy å se hva min far ble hentet hjem i for snart 50 år siden! =)

Nå skulle jeg ønske jeg kunne strikke...=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...