Gjest Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Vår sønn på 2 år finner på så mye rart og skummelt. Han har oppdaga at tastelåset på mobilen min går av åpner han kamera luken,så her endag så sendte han en haug med mms til min mann,han ligger heldigvis først på lista.Etter 5 meldinger med ingenting på , bare ett par bein så sendte han svar, har du klikka idag ? Han fikk svar.Ja..Lurer på hvordan guttungen kunne treffe slik.For annet enn flaks kan en ikke kalle det, hehe.. Nå har han lært seg å åpne trappe grindene, han har sett på sine eldre søsken.det mest skumle er at han åpner grinda, står på øverste trappe trinn og lukker grinda etter seg.Jeg er rett og slett nervevrak.Er så redd han skal falle ned trappen.Han har gjort det en gang alt trilla hele trappen ned. Har funnet ut at vi må binde grinda fordi om det er tungvint. En ting er sikkert en slik utspekulert liten to åring har jeg aldri vært ute for før.Trappen går han rett ned bare ved å holde seg i rekkverket. Tenker på om det er fordi han er nr 4 i søsken flokken og vil gjøre alt det de store gjør..
Daglilje Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Hehe, jeg lo godt da jeg leste at han svarte "ja" på tekstmelding Litt av en luring du har tror jeg!
HTC Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Så flink han er, tastelås hadde ikke min 2åring klart ennå! Derimot så foreslår jeg for deg at du kutter ut trappegrinden. Vi har trapper i 3 etasjer gjennom huset. Vi kuttet ut trappegrind da minsten var ca 1.5år pga samme opplevelser som dere. Det siste halvåret løper minsten opp og ned trappene uten problem, selv med ting i hendene og jeg føler meg tryggere nå enn jeg var med trappegrinden.
Gjest Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 Ja, vi har tenkt på å bare ha de åpne, fordi vi trenger de når vi får besøk, men han lukker de bare bak seg.Kanskje vi burde binde fast grinda åpen ? Han bærer alltid med seg biler og virker trygg, det er bare mammaen som er litt høne mor .0) På min telefon slår tastelåset seg av når en åpner kamera luken.
HTC Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 På min tlf må jeg trykke på "stjerne" og så på "lås tast", så min er nok litt verre å få til da ja :-) Vi fjerna alle trappegrindene helt, holdt på å forgå av bekymring de første par ukene, men sluttet så å bekymre meg. Syntes det var tryggere å få den helt bort enn at hun skulle stå å knote med den. Hvorfor må dere ha trappegrind når dere får besøk? Vi hadde ikea trappegrinder som vi lett satte opp feks om vi fikk besøk av noen med hund el.l
Gjest Skrevet 22. januar 2009 #6 Skrevet 22. januar 2009 Våre er fast skruet i trappene. Så tar vi de bort er det ikke bare bare å sette de opp igjen, når vi får besøk av små barn.
HTC Skrevet 22. januar 2009 #7 Skrevet 22. januar 2009 Da blir det vanskelig. Bor du i nærheten av Ikea så anbefaler jeg evt å bytte ut med en av disse. De festes bare mellom vegg eller rekkverk, så den står i spenn. Ingen skruer. Nei, hvis du må ha de der ville jeg kanskje forsøkt, som du foreslo, å feste grinda fast åpen?
Gjest Skrevet 22. januar 2009 #8 Skrevet 22. januar 2009 Her er desverre ikke Ikea på sunnmøre, men tror vi satser på å binde fast grina åpen jeg..
Gjest Skrevet 22. januar 2009 #10 Skrevet 22. januar 2009 :0) Verre med telefonen ikke så lett å surre fast kamera luken ;0)
Gjest Mammamoms med prinsesse Skrevet 22. januar 2009 #12 Skrevet 22. januar 2009 Skulle vel ikke være umulig å binde opp grinda på en eller annen måte. Det var litt rart det der, for hjemme hos mamma og pappa har nemlig grinda aldri blitt fjernet fra vi var små, bare blitt bundet opp. Det har vært så naturlig, at jeg aldri har tenkt på det! Nå har grinde kommet til nytte igjen, ettersom det strømmer på med barnebarn. :-) Morsomt det med meldingene ja, og greit at det var til pappan sin han sendte! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå