Gå til innhold

Noen som andre som har det slik som meg? (svimmelhet/besvimelse)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i årevis slitt med både svimmelhet og lett for å besvime. Har sjekket dette opp med flere leger, men ingen har klart å komme på noe svar til hvorfor det akkurat er slik. Det har ikke noe med jernnivået mitt å gjøre, så hva kan det være? Spiser tilstrekkelig og alt det der...

Jeg er ofte svimmel/kan ende opp med å besvime i spesielle tilfeller;

1) Rett etter sex/orgasme. (kan det ha noe med blodnivået eller noe å gjøre? hehe)

2) Etter at jeg har dusjet/badet (reiser meg aldri raskt opp....)

3) Gjerne etter hard trening, men det er mer når jeg setter meg ned at jeg merker det.

4) I overgangen fra rom som er mørke til rom som er lyse...

Blir gal av å ikke få noe svar på hva det er, og det er veldig slitsomt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at du ikke har lavt blodtrykk?

Skrevet

Eller:

Gå til en øre, nese halsspesialist og få sjekket mellomøret ditt. Legen kan nemlig sjekke om du har virus på balansenerven. Det kan gi sånne symptomer!

Skrevet

Da ville vel legene ha funnet det ut?

Hva er egentlig lavt blodtrykk?

Skrevet

Ikke mellomøret, beklager. Balansenerven ligger lengre inne.

Skrevet

Hva er virus på balansenerven? Farlige greier? Og hva er andre symptomer?

Skrevet

Lavt BT er når trykket i blodet er lavt. Blodet pumpes jo i hjertet, og hvis det er lavt trykk, kan du få symptomer du beskriver.

Google lavt blodtrykk, og les selv. For mye å forklare her.

Skrevet

Nei, det er ikke farlig, bare veldig ubehagelig. Du kan ha problemer veldig lenge. Plutselig kan det gå over.

Anbefaler at du ikke gir deg, og får helsjekk.

Det kan være mange andre ting som gir sånne plager også. Ikke gi deg med at de ikke fant noe!

Skrevet

NB: Be om helsjekk på hjertet ditt også.

Skrevet

Så det kan plutselig gå vekk ja? Helsesjekk på hjertet også? Hjelp, hvorfor?

Skrevet

Ekssvigerrinnen min pleide besvime som du, og ingen fant ut hva det var (røyker du forresten?)

Hun var storrøyker.

Viste seg det var noe feil med hjertet hennes, som en spesiell prøve måtte taes for å finne ut.

Hun tar medisiner nå, og det går bedre.

Det er ganske mange ting det kan være, men blodtrykket kan jo gå opp og ned i løpet av dagen. Og er det lavt, kan du besvime. Som du beskriver det, synes iallefall jeg det hørs blodtrykkrelatert ut, uten at jeg skal påstå det.

Kjøp et apparat, og mål det hjemme selv, flere ganger per dag, så skriver du ned hva tallet er. Mål det om morgenen, før du står opp, og når du ligger i senga osv. Da vet du iallefall om det ikke er det.

Skrevet

Skumle greier! Spesielt siden jeg har hatt historie med hjerteproblemer i familien. Ikke relatert til akkurat det jeg sliter med egentlig, men allikevel... Kanskje jeg bør be legen om ekstra undersøkelser da. Har allikevel vært hos flere leger for akkurat dette, og ingen prøver har vist resultater for det ene eller andre. Lavt blodtrykk har heller aldri vært nevnt.

Jeg googler lavt blodtrykk nå, og leser at noen har opplevd dette ifht. migrene. Kan det ha noen spesiell sammenheng? Svimmelheten har ikke nødvendigvis noen sammenheng med migrene/migreneanfallene - jeg opplever ofte å være svimmel/besvime uten at jeg har noen syptomer på et anfall overhodet.

Står jo at lavt blodtrykk kan ha noe med diabetes å gjøre - det har jeg jo ikke. Tviler overhodet på at jeg er på randen til å få det også, Men hva vet jeg...

Jeg røyker ja, kan det ha noen sammenheng med det hele? I så fall; på hvilken måte?

Skrevet

Epilepsi? Da søstera mi var yngre, besvimte hun hver gang hun reiste seg opp, og når hun gikk ut i dagslys eller inn. Det var epilepsi.

Skrevet

Røyken tar jo okysgen fra blodet ditt, og det igjen gir jo symptomene du snakker om, når du reiser deg fort, hvis du i tillegg har de andre problemene som lavt BT og kanskje problemer med hjertet fks.

Hilsen hun som har svart deg tidligere.

Sankk med legen igjen!

Skrevet

Hei, takk for svar igjen! Til hun under; jeg vet det ikke er epilepsi i hvert fall... =) Har hatt det før (da jeg var liten) og det har derfor blitt sjekket...

Jeg røyker ikke spesielt mye, og det er jo et problem jeg egentlig har hatt lenge før jeg selv begynte å røyke. Men det kan nok stemme at det kan ha noe med det å gjøre. Jeg får vel kontakte lege igjen, men frykter at svaret blir det samme som alltid; "vi vet ikke, tester og prøver viser ingenting..."

Men sånn er det vel alltid...

Skrevet

Hei

Jeg ble feilmedisinert for epilepsi pga dette...

Hos meg var det så enkelt at jeg har dårlig balanse. Manuel terapaut som tilfeldig fant ut dette. Trente opp balansen der og svimmelheten forsvant forbausende fort..

Prøv å stå midt på gulvet på en fot, armene "rett ut"

Klarer du å stå helt stødig?

Min fastlege ble kjempe overrasket. Sa hun hadde flere pasienter hun måtte teste dette på..

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...