Kinemor85 Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Var og leverte urinprøve på legekontoret i dag. Alt så bra ut,men hun nevnte at hun fant hvite blodlegmer i urinen. Hun spurte om jeg hadde svie eller ubehag når jeg tisser. Nei det har jeg ikke. Hun sa at dette var veldig normalt ved graviditet. Men hva betyr det egentlig...? Noen som vet...? Jeg glemte helt å spørre jeg,som det surrehuet jeg er
Kinemor85 Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #2 Skrevet 22. januar 2009 Ingen som har vært borti dette....?
Juni prinsesse Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Hvite blodlegemer er kroppens forsvarsverk. Det er de som tar seg av ting som kan skade deg og gjøre deg syk. Når et fremmedlegeme (som en bakterie eller et virus) kommer inn i kroppen din, går de til angrep og blir flere slik at de vet at de kan overvinne "fienden". Det at de finner et økning der, kan bety at du har en infeksjon av ett eller annet slag. Men det kan også bety at de har klart å ta knekken på den før det har slått ut. Med de spørsmålene som ble stilt, vil jeg tro at legen mistenker og følger med på om du kan ha en urinveisinfeksjon... M )
Kinemor85 Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2009 Å,tusen takk for et veldig bra forklart svar. Jeg blir litt forvirra over alt som skjer og skal skje med kroppen jeg altså. Men kan man ha hatt en urinveisinfeksjon uten å merke det da? Har jo ikke opplevd no annerledes eller ubehag. Pratet med ei vennine av meg som har et barn,og hun klarte å skremme meg litt. Hun mente at det kunne være et tegn på svangerskapsforgiftning. Men da hadde vel legen sagt at de mistenkte det vel...?
Juni prinsesse Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 Jeg har ikke vært borti det selv, men det hjelper jo litt å ha studert biologi... ;o) Ikke vær redd for å spørre legen, og skjønner du ikke så spør igjen! Leger kan være fæle med å snakke høyt med seg selv, og slenge rundt seg med ord og kommentarer som du ikke forstår.. Jeg tror nok kanskje også at de ville ha undersøkt mer med det samme om de mistenkte svangerskapsforgiftning. Jeg tror at de avventer litt fordi du i tillegg til de hvite blodlegemene hadde lite andre symptomer, og derfor vil se om det er en begynnende infeksjon, eller om det er en infeksjon på retrett, eller rett og slett bare helt tilfeldig. Fikk du ny time??
Strandloppa og lillebror Skrevet 22. januar 2009 #6 Skrevet 22. januar 2009 Hun spurte, som hun andre her skrev, fordi det kan være tegn på en begynnende urinveisinfeksjon. Det er veldig vanlig når man er gravid. Hvis du har det merker du det godt, fordi det svir skikkelig når man tisser, i tillegg må man på do med en gang man hra vært der. Hvis du kjenner det svir litt når du tisser betyr det at det er en begynnende urinveisinfeksjon. Da kan du prøve å kurere det selv/forebygge ved å drikke masse i løpet av dagen. Gjerne sure drikker som appelsinjuice og tranebærjuice. Hvis det ikke gir seg i løpet av en dag eller to må du til legen for å få antibiotika. Det er ikke bra å gå med dette ubehandla over lengre tid når man er gravid. Men, som sagt merker du det godt, fordi det blir uutholdelig vondt å tisse. Hvis legen hadde mistenkt svangerskapsforgiftning hadde du fått klar beskjed om dette!!!
Kinemor85 Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 22. januar 2009 Jeg fikk ikke no ny time nei. Nå var det ikke legen som undersøkte urinen. Eller om hun var lege eller ikke det vet jeg ikke,men det var ikke min lege iallefall. Hun sa at hvis min lege fant ut at det var nødvendig så ville de sende det inn til dyrking. Sitter og tenker på det nå,og har jo hatt litt økt utflod og lukt. Men absolutt ingen vondt lukt eller misfarge på utflod. Og igjen,det er jo ganske vanlig ved graviditet. Var innom apoteket istad,og kjøpte en pakke med Lactal. Tenkte å ta den 7 dagers kuren,se om det kanskje har no virkning på lukt og utflod. Yes,må si jeg gleder meg til 5mnder til med økt bekymring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå