heidimj Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Lurer på om noen med bekkenløsning/bekkenplager har erfaring med å stå på slalom? Skal på hyttetur i helgen og det er meningen å stå på ski på lørdagen. Formen er relativt dårlig fortsatt så det er ikke engang sikkert at jeg er i stand til å stå den dagen, men jeg vil gjerne gjøre et forsøk. Derfor lurer jeg på om noen har prøvd dette og hvilke erfaringer dere har rundt dette. Er selv 19 uker på vei og bekkenet krangler mer og mer.
ikø29 Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Det høres ikke ut som om det er en spesielt god idè... Jeg har lest at skigåing kan gjøre det værre men vet ikke om det gjelder slalom. Det er dumt om du får en strekk eller to og formen blir enda værre... Kanskje det er en forskjell om det er framme eller bak plagene sitter? Nei; ikke vet jeg- en skal liksom "leve som normalt" samtidig som en skal ta hensyn til og høre på kroppen.. Tvi tvi :-)
bobby - nr 2 i juli Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Høres ikke ut som en spesielt god kombinasjon... Jeg ville nok ikke ha stått slalom selv uten bekkenløsning i uke 19, tror jeg. Med mindre man er helt bombesikker på å ikke falle...
Totentrollet ♥♥♥ Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 Hei. Jeg droppa skiene forrig gang da bekkenet ble for vondt. Er redd du kanskje vil gjøre bekkenet vondere, for når du står slalom er det en mye større belastning på bein og hofter. Og da vil selvf bekkenet få litt "juling".
Eplejuice Fødeklar Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 Ville aldri ha stått verken på slalom (eller brett slik jeg pleier) så lenge jeg er gravid, bekkenløsning eller ikke. Jeg er helt sikker på meg selv, men, hva om noen kjører i meg? Hjelper ikke hvor god kontroll jeg har, dersom det kommer en utavkontroll i fullfart bak meg som kjører rett i meg. Ekke altid man har mulighet til å komme seg unna, ikke altid de idiotene skriker før det er forseint. (jeg mener ikke man er idiot om man har mistet kontroll, jeg mener man er idiot hvis man ikke skriker ut for å advare de lengre fremme)
gutteklubben grei Skrevet 22. januar 2009 #6 Skrevet 22. januar 2009 Jeg vil bare med den aller aller vennligste tonen si: ER DU GAL?????????? Jeg har hatt bekkenløsning i de to siste svangerskapene mine, og første gang jeg hadde bekkenløsning var verst. Da respekterte jeg overhode ikke "magefølelsen" og tok ikke hensyn til kroppen. Ble bare verre og verre. Andre gangen var jeg mye mer forsiktig, gjorde ingen ting som framkallet ekstra smerte osv. Da klarte jeg å holde ting rimelig stabile fram til fødsel. Men selv nå, sju måneder etter sistemann ble født kjenner jeg symtomer hvis jeg gjør brå bevegelser e.l. Mitt råd er GJØR DET IKKE.
Fjerdemann på vei Skrevet 22. januar 2009 #7 Skrevet 22. januar 2009 Jeg må ærlig si at jeg kan faktisk ikke skjønne at du i det hele tatt vurderer det... For det første er det jo overhodet ikke anbefalt å stå på ski/slalom, eller drive annen sport der du kan ramle hardt eller bli utsatt for støt, og dersom du har bekkenløsning, bør du holde deg langt unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå