Giron Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Hei! Nå har jeg lagt av en stellekommode som jeg syns var så fin, koster 2700 og er hvit med hjul og faste bein. Tenkte å hente den i morra. Den kan benyttes til vanlig kommode når badeperioden er ferdig. Den heter Pia stellekommode og er i heltre, hvit. Men er det noen som har erfaring med liknende, er det unødvendig å bruke penger på en stellekommode med badekar?
minimee->Trym Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Jeg kjøpte stellekommode uten badekar på finn.no til 800kr. Leste et eller annet sted at det ikke var å anbefale med badekar under, men det var en personlig mening. Følte det var mer praktisk å kjøpe en balje å bade i. Da kan jeg være litt mer mobil hvis du skjønner. Med tanke på at badekaret tar en del plass i kommoden og gjør det litt med vanskelig å vaske selve kommoden valgte jeg den løsninga. Kommoden min var i lakkert furu, så jeg har pusset den ned og lagt på sikkert 6 lag med hvit beis, og er klar til å lakkes! Det er veldig opp til det behovet du har, men jeg synes den var veldig dyr da. Personlig hadde ikke jeg hatt økonomi til et så dyrt møblement...
74skytte Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Jeg vurderer å kjøpe en vanlig kommode på ikea. Jeg vil heller ha en balje babyen kan bade i, også etterhvert får man sete man kan ha i badekaret. Det eneste som holder meg tilbake, er at jeg er redd kommoden er litt for høy. Den jeg har sett på er 1 m, og andre stellebord jeg har funnet, er 0,85-0,95 m høye. Også ønsker jeg jul på kommoden. Driver å sjekker opp litt. Har hørt mange som ikke er så glad i badekaret som er i kommodene da det er ganske tungvint, men det er jo smak og behag.
kei80 Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 kjøpte hvit stellekommodemed hjul og 4 skuffer og badekar til 1499 på Rudo.Ville ikke betalt noe mer,synes 2700 var veldig dyrt for min del.Men klart har man rå så kan man jo kjøpe det man har lyst på
Punktum ;-) Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 Vi kjøpte stellekommode med badekar til vår førstefødte, og synes den er kjempepraktisk. Da har man det man trenger, og man vet hvor det er... Men det er helt sikkert smak og behag. Vi skal ihvertfall bruke den samme stellekommoden når nestemann kommer (forhåpentligvis) i neste uke
Underveis --> Skrevet 22. januar 2009 #6 Skrevet 22. januar 2009 Jeg tenker først og fremst på at det er upraktisk jeg. Veldig greit å stå der helt sikkert, men å fylle i vann og ikke minst tømme kan være en utfordring, tror jeg. Med mindre det er en slangeanordning der som gjør at du kan tømme det rett i eget badekar eller vask, så må du faktisk løfte opp hele baljen, og der er det fort noen uregjerlige kilo. Skal selv bruke en vanlig kommode som vi har stående og legge stellematte oppå, og så kjøper jeg balje med stativ som står over badekaret. Enkelt å fylle og tømme.
Mini LK Skrevet 22. januar 2009 #7 Skrevet 22. januar 2009 Vi har en slik fra forrige mann og den har vert i bruk hele tiden. Det jeg syns er kjempe greit med den er at skuffene er tette og man unngår å bløte ut ting ved bading samtidig kan ikke alle se rett inn i evt rot. Du bruker badekaret til det er forlite så kjøper du en balje og fortsetter å bruke stellebordet men en ekstra skuff, når du er ferdig med stellebord tiden kan den stå hvor som helst. Kjempe grei!
Dr. Google Skrevet 22. januar 2009 #8 Skrevet 22. januar 2009 Jeg kjøpte stellekommode fra trekløver til 3200 jeg.. Med badekar. men badekaret kan bare fjernes når det er for lite for babyen, å så kan der badekaret har stått brukes som vanlig skuff etterpå. Så er det hjul på det som man kan bytte med vanlige ben hvis man vil bruke den som vanlig kommode
Punktum ;-) Skrevet 22. januar 2009 #9 Skrevet 22. januar 2009 Det er propp i bunnen av karet, og slange som går ut gjennom bakveggen på stellekommoden. Vi brukte å sette enden på den slangen i ei bøtte vi, når vi skulle tømme badekaret. Ganske lettvint i grunnen. Og selve karet kunne vi ta ut og vaske om nødvendig, eller ta ut og bruke den skuffa som vanlig skuff.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå