Gå til innhold

Bakovervendt livmor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som har dette? Er 11+2 idag og gyn sa når eg var på ul i uke 9 at eg hadde det og sjansen for SA/MA var mye større med en sånn livmor. Eg spurte da hvor lenge faren varte, hun sa til uke 12 ca og at eg måtte ligge mye på magen så kanskje det rettet seg opp. Men hva om det ikke retter seg da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk vite av mamma i går at hun hadde bakovervendt livmor men at de ikke fant det ut før etter sin første fødsel, som pga livmoren tok MANGE timer. Da hun ble gravid igjen ble hun anbefalt keisersnitt. Så jeg er litt egnstelig for at det samme vil skje meg. Men har ikke hørt om at det er større fare for SA! Nå ble jeg litt engstelig! Sa legen noe om fødselen da- og hvordan det vil påvirke den?

Skrevet

Fikk du virkelig beskjed om det??

JEg har bakovervendt livmor. gynekologen min sa at før i tiden trodde de at det kunne bli vanskelig å bli gravid med bakovervedt livmor, og større sjanse for SA/MA. Og at de tilogmed opererte de som hadde det slik at livmoren lå riktig vei.

Men hun sa at nå vet alle at det ikke har noe å si, og at det er akkurat likt som ved vanlig graviditet unntatt at livmoren etterhvert legger seg riktig vei utover i svangerskapet.

Jeg har spurt mange andre om det samme, og de sier at bakovervendt livmor ikke har noe å si i det hele tatt!

Tror vi kan ta det med ro jeg:-)

Skrevet

Oh no! Eg som har planer om å bare føde i 1 time:P Nei ho sa bare at sjansen var større enn vanlig fram til uke 12, og at eg måtte ligge på magen hele natta, iallefall frem til uke 12, gjerne lenger så kanskje det rettet seg og det fikk eg vite på ordinær ul. Men det er jo så lenge til! Sa ikke noe om fødselen og sånn...Men eg syns det er litt skummelt om eg må gå uten å vite helt fram ti ordinær ul. Kanskje eg må ta en til i uke 13 for å være sikker.

Skrevet

Oj det var en ny beskjed ja. Hmmm....eg var hos en utenlandsk dame da, kanskej hun ikke har fått meg seg den nye informasjonen:) Nå lurer eg virkelig!

Skrevet

Jeg har også bakovervendt livmor, men legen min sa i forrige svangerskap at det ikke hadde noe å si... Men nå tror jeg jammen jeg kommer til å legge meg på magen i natt. Bare sånn for sikkerhets skyld. Skal på kontroll i morgen, og kan spørre igjen da;-)

Skrevet

Jeg har snakket med en lege, en gynekolog på en kvinneklinikk og itillegg en fødselslege på sykehuset(var han som fant det ut). Alle sa at det IKKE har NOE å si! Jeg har også en venninde med bakovervendt livmor og hun har fått samme beskjeder. 20 % av alle kvinner har visst bakovervendt livmor i følge fødselslegen(det sier litt når de ikke engang skriver ned dette i svangerskapspapirene, de hadde jo gjort det om det var viktig). Jeg klarer bare å sove på ryggen(pga ømme bryster) og kommr til å fortsette med det. Det her er ikke noe å uroe seg for!

Ha en fin dag da jenter:-)

Skrevet

Jeg ble litt nysgjerrig ang det her. Vet ikke om jeg har det selv, har vært på ul i uke 9, og legen sa ikke noe om det. Hadde han gjort det om jeg hadde en bakovervendt livmor?

Hvertfall, var på kvinnelegen.no og der sto det at bakovervendt livmor var en normalvariant, som ikke hadde noe betydning. Så tror ikke dere trenger å bekymre dere :)

Skrevet

Min mor fødte meg på rekord tid.. hun hadde bakoverbøyd livmor. Hun har aldri mistet.

Men legen anbefalte henne operasjon, slik at hun skulle ha mulighet til å bli gravid 6 år etter jeg ble født?! Merkelig. Hun ble iallfall operert og jeg fikk en søster som er 9 år yngre enn meg (hun ønsket ikke flere barn før)

Min fastlege sier at slike operasjoner utføres ikke mer og at det ikke er noe problem at livmor er bakoverbøyd..

Skrevet

Hei! Jeg har også bakovervendt livmor, og aldri hatt noen problem med det. Har blitt lett gravid. Født 2 friske barn. Fødslene gikk på under 1 time, så er helt sikker på at det ikke har noe å si. Har vært til ul og gynekologen har aldri sagt noe om at det er et problem. Tror vi kan ta det helt med ro...!! :)

Skrevet

Jeg også hadde bakovervendt livmor men gynekologen min sa at dette ville ikke være noe problem fordi når man blir gravid så retter den seg til. Og han var rett, for jeg ble gravid like etter og er nå snart 39 uker og har hatt en helt ukomplisert graviditet! Så jenter ikke noe å bekymre seg for :)

Skrevet

Takk for mange beroligende svar! Helt utrolig at legen kan si noe sånt til meg når det ikke er tilfelle! Eg har jo tenkt mye på det de siste ukene! Da tar eg å roer ned og nyter graviditeten:)

Skrevet

Jeg har også bakovervendt livmor. Det er bare sånn at enkelte av oss har det, og det vil vi antakelig alltid ha. Gynekologen min sa det var en myte at det var vanskeligere å bli gravid, og jeg har ALDRI hørt at det skal være noe større risiko for SA/MA. Selv har jeg ei datter på snart 4 år, og er gravid i uke 8/9. Så slapp av og nyt graviditeten;)

Skrevet

Jeg også har bakovervendt livmor. Gyn. sa jeg skulle ta det helt med ro fordi det hadde ingenting å si når det gjaldt det å bli gravid, være gravid og å føde. Med andre ord, helt normalt..

Skrevet

Jeg har også bakovervendt livmor, har født tre flotte barn og er nå gravid med tvillinger - har iiiingenting å bety med bakovervendt livmor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...