Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge kan man gå med det?

Jeg er 35 uker og har 4 cm åpning i ytterstemormunn og ca 2 cm åpning i indremormunn. Livmortappen er 3 cm og jeg er moden.

Begynner å få panikk for om det er noe på gang...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ??

Skrevet

eh...hæ? vet iike jeg... hvordan vet du at du har det? hm...rart om ikke lege eller jordmor har sagt noe i allefall...ikke peil..

Skrevet

Hvordan jeg vet det? Har värt hos JM og hun har sjekket dette pga at jeg har så mye kynnere og mensverk i korsryggen og nedover i låra. Så hun ville sjekke å se om livmortappen hadde blitt påvirket av det.

Og jeg ble sendt videre til lege med en gang, og legen fant akuratt det samme som JM.

Men jeg glemte å spörre hvor lenge man kan gå med så mye åpning för det skjer noe. Derfor tenkte jeg å spörre her inne. Skal til JM igjen om 1 uke, og til doktorn igjen om 2 uker. Så skal selvfölgelig spörre mer der. Men det er så lenge til.

Skrevet

Når jeg skriver "för det skjer noe", mener jeg selvfölgelig hvor lenge man kan gå med så mye åpning för födselen starter.

Skrevet

Hei.

Jeg lurer på det samme selv.

Har lyst til å få livmortappen sjekket,men er 2 uker til kontroll da...

Er også 35uker og har masse kynnere og mensmurringer i korsryggen.

Fødte ca 10 dager før termin med mine 2 andre barn.

Men det er over 10 år siden da..;)

Hmm...Jeg har aldri hørt om ytterts og indre mormunn..?

Trodde det enkelt og greit kun var livmortappen det dreide seg om?

Som blir moden og åpner seg?:)

Skrevet

Jeg tror det var livmormunn JM sa, men kan jo hende att hun sa livmorhals el. Var bare litt sjokkert at jeg var såpass åpen så tidlig.

Siden hun sa ytterst og innerst tror jeg (ikke noe hun sa) kommer av at jeg fortsatt har 3 cm igjen av livmorhalsen og at det er ikke like mye åpent hele veien.

Ellers har jeg aldrig hört om det för selv. I de andre sv.skapene har livmortappen värt flatet ut og da er det ikke noe ytterst og innerst.

Skjönner? Jeg er fryktelig dårlig på å forklare... Sorry.

Skrevet

svigersøstra mi hadde 4 cm åpning i uke 33, og hun fødte i uke 37. hun tok det litt med ro fram til uke 37

Skrevet

Tror nok d var livmorhalsen, for når jeg var på sykehuset på sjekk (jeg falt i trappa å så fikk jeg rier) å da sjekka de min åpning, å jeg hadde litt åpning, men trengte 4cm åpning for at det skulle bli aktiv fødsel.

Så da måtte du nok vært på sykehuset nå isåfall ?

Ellers har jordmora på sykehuset forklart heeelt feil.

Skrevet

Se vekk ifra svaret mitt, leste hele innlegget feil.

Er litt trøtt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...