Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Ble litt innspirert av keisersnitt-innlegget under.. Her skriver flere av dere at hun bare kan bestille epidural hvis hun har angst for smertene. Det hadde jeg, ble lovet epidural, men da fødselen var i gang svarte bare jordmora at "det får vi se på hvis det blir behov"..Jeg maste, og maste, men hun mente hele tiden at vi skulle vente litt..Så ingen epidural her i gården.. Dette har ført til at jeg lurer på ks neste gang..Ble skikkelig redd, da det viste seg at jeg ikke kunne stole på jordmødrene... Dette har skjedd med flere av mine venninner også..Vanskelig å få mast seg til epidural!!!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Denne jordmora skulle hatt sparken!!!! Jeg kjenner jeg blir forbanna når jeg leser dette, for dersom det ikke har kommet for langt ut i fødselen, så kan du selfølgelig få epidural. Jordmora du hadde ville sannsynligvis bare spare seg arbeid
BettyBoob Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 bare å være tydelig å bestemt på at det vil du ha, så får du det. Du er i din fulle rett til å få epidural så sant det ikke er for sent i fødselsforløpet til å få noen effekt. Du hadde en "teit" jordmor som ikke hørte på dine ønsker/behov! jeg ga beskjed med en gang jeg kom inn, da hadde jeg 3 cm - epirudalen ble satt 45 min etter at jeg kom inn.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 "alle" har rett på epidural... men man er veldig avhengig av jordmoren.og fødselsforløpet...(er man for langt inn i fødsel så er det for sent!!)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 Jeg skulle også ha epidural, da jeg omsider hadde 6 cm åpning som jeg måtte ha før jordmor gadd å ringe anestesilegen, så stod han opptatt i en livstruende operasjon... 20 minutter senere hadde jeg 9 cm åpning og da var det jo for sent.... var forsåvidt glad for det i ettertid, selv om det var j*** da det stod på..
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #6 Skrevet 22. januar 2009 Takk for svar:) Da vet jeg iallefall at jeg skal stå på mitt neste gang, og ikke gi meg..Ble skikkelig redd. når det "toppet" seg på slutten der, og jeg plutselig da fikk til svar at "nei, nå var det for sent"..Sikker på at det var det jordmora hadde ventet på hele fødselen..At hun endelig kunne svare det.. ( da hadde jeg tryglet i timesvis)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #7 Skrevet 22. januar 2009 Jeg har fødselangst og skrev ønskebrev som jeg leverte før jeg skulle føde nr 2, skrev spesisifikt at jeg ønsket tidlig epidural og ingen annen smertelindring siden jeg har dårlig erfaring med det. Kom på sykehuset om kvelden, men ble hjemsendt fordi de mente det var falske veer. Hadde vondt hele natten og satt til slutt og gråt på sengekanten. Mannen min våknet og sa at nå reiser vi på sykehuset. Kom meg bare såvidt ned trappen og mannen ringte føden for å si vi kom. Da sa de, hvis det er henne vi hører må dere komme MED EN GANG! Fikk meg ut i bilen, 5min til sykehuset. Inn på føden og spurte om epiduralen jeg hadde blitt lovet (mannen spurte siden jeg ikke klarte snakke, hadde avtalt det på forhånd). Men nei, det er ALT FOR SENT! Hadde da 6 cm. Og etter 1t og 40 min smertehelvete uten noen form for bedøvelse fødte jeg min andre datter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå