Gå til innhold

Synes dere at det er dårlig gjort...

Anbefalte innlegg

Skrevet

at jeg IKKE henter jentene mine (8og9år) når de ringer på veien hjem fra skolen og vil bli kjørt hjem fordi de er våte og fryser? Gå turen er ca.1km.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å plutselig bli en typisk gammel dame så sier jeg at "jeg ble aldri hentet om jeg var aldri så våt og kald på skoleveien, og jeg hadde mye lenger vei enn 1km" ;oD Og jeg bærer ikke noe nag av den grunn :o) Kanskej de lærer å bruke regntøyet skikkelig etterhvert også?

Skrevet

Kommer litt ann på....

Man blir jo varm av å gå,så det med frysinga burde jo ordne seg...

Og litt trim har ingen vondt av,så jeg tror jeg hadde vurdert å latt de gå..ihvertfall hvis jeg var midt i middag eller no.. 1km er jo ikke langt..

Skrevet

He he, takk for det, hadde bitte litte dårlig samvittighet.

Skrevet

Så absolutt ikke.. 1 km er og forvente at barn i den alderen skal kunne gå .. =)

Skrevet

Nei, men jeg håper de fikk kakao da de kom hjem ;-)

Skrevet

Det kommer litt ann på.. Har de bra tøy men ikke bruker det er det selvforskyldt. Om de ikke har bra tøy er det jo ditt ansvar at de har det. Er du klar for syke barn? Våte og kalde barn blir fort forkjølet.

Og hvis alternativet var å sitte på dib så synes jeg kanskje prioriteringen er litt rar..

Skrevet

Ja, dårlig gjort så lenge det ikke er noen vane eller noe de maser om ofte.

Skrevet

Jeg regner med at grunnen til at hun ikke hentet dem var ikke fordi hun ikke gad, men fordi hun ville at de skal tåle litt. Det tar ikke lang tid å gå 1 km. Jeg gikk 2 km. hver vei til skolen og ble aldri hentet eller kjørt hvis vi ikke var for sent ute.

Man blir ikke forkjølet av å være kald og våt.

Veldig "norsk" av deg, Norwegian by Injection!

Skrevet

Hit the nail on the head Tokatter_USA!

Pluss at lillegutt på 17mnd. sov da de ringte!

Etter nesten 16år i Norge så har jeg blitt norsk ja, he he!

By the way...de fikk kakao med krem da de kom hjem :-)

Skrevet

Tokatter_USA man kan faktisk bli forkjølet om man er både våt og fryser. Bare våt eller bare kald - ikke forkjølet. Men begge deler kan føre til sykdom.

Det er også forskjell på om dette er noe barna ber om hele tiden eller det har skjedd kun denne ene gangen. Synes faktisk det er dårlig gjort om det er første gangen de spør og de virkelig var våte og kalde.

Skrevet

..Du trenger vel ikke ta utgangspunkt i det verst tenkelige om moren her?

Skrevet

X'ene:

FYI: Nei, dette var ikke første gangen.

Jeg er nemlig en stor push-over når det gjelder ungene mine, jeg må jobbe med meg selv for å være streng faktisk!

Skrevet

Det hadde vært mer dårlig gjort å dra minsten ut av sengen i drittværet, synes nå jeg.

Og dessuten, xxxxx, blir man IKKE forkjølet av å være våt og kald en liten stund. Kanskje hvis du er våt og kald en halv dag, men ikke en kilometers gåtur hjem. Da går man hjem, vrenger av seg de våte og kalde klærne og pakker seg inn i gode og tørre joggeklær.

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke at jeg hadde gjort. Jeg hadde nok ordnet noe godt og varmt til dem til de kom hjem da.

MEN mannen min hadde helt sikkert gjort det! Han kjører sønnen sin til skolen hver dag når han er her :-S Han er 8 år. Det er vel et par km til skolen :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...