Gå til innhold

Normalt å være mer engstelig 2. gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en fin fødsel forrige gang. Tok ikke for lang tid, barnet friskt og sunt, revnet ikke veldig mye. Likevel gruer jeg meg intenst denne gangen. Sist gang hadde jeg ingen formening om hvordan det kom til å bli - det var så utrolig mange forskjellige historier at jeg skjønte at jeg ikke kunne ane hvordan det kom til å bli for meg. Denne gangen, derimot, vet jeg jo hvor *** vondt det er. Føles litt "ensomt" - selvom mannen er verdens beste støtte er det jo jeg som skal gjennom det helt selv! Gleder meg veldig til å møte h*n, men akkurat nå klarer jeg ikke helt å fokusere på annet enn fødselen. 3 dager til termin nå...

Flere som føler det likedan?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en helvetes førstegangsfødsel (svær unge)og kjempefin andregangsfødsel (litt mindre unge men også 2dre gang da). Nå venter jeg nr.3 som er anslått til å bli kanske så stor (over 4 kilo) og jeg gruer meg mer nå en jeg gjorde til de andre fødslene...... Kanskje jeg er blitt mer engstelig med årene??

Skrevet

Ja, høres normalt ut for meg. Første gang husker jeg at jeg tenkte at jeg kunne jo ikke grue meg til noe jeg ikke hadde peiling på hvordan ville bli. Jeg venter nr 5 nå, og kan jo ikke akkurat ikke si at jeg gleder meg til smertene da. Nå skal det sies at jeg har hatt et par veldig tøffe fødsler. Men også en helt "grei" en,-men vondt var det jo!! Husker jeg sa under forrige fødsel til mannen min at han måtte minne meg på at jeg aldri måtte gjøre det igjen,-allikevel ville jeg ha en til? Rare greier...

Skrevet

Tror man blir mer engstelig for hver gang.. Jeg venter nr. 3 nå, og har aldri vært så engstelig før. Jordmor sa det kunne være fordi jeg nå hadde to velskapte barn og alt hadde gått bra, da føler man seg heldig, men kan tro at sjansen er oppbrukt liksom. I tillegg så har du nok rett i at du vet mer hva du går til med tanke på fødsel. Men når jeg nå har født to, så vet jeg også at fødsler kan være veldig ulike. Det var mine..

Skrevet

hehe. det er som å høre meg selv... uten om at eg har hatt 3 veldig fine fødsler da... men det er gruer meg til er at når fødselen er i gang skjrt ting veldig fort å personalet må stå parat til å gripe inn... :s så nå eg ringer å sier at eg kommer så vet de prossesen med at ting går fort....

så selve fødselen gruer eg meg ikke for... men på de vonde riene og etter riene som eg bruker å få :s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...