trippeltopp Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 ...er det ikke en anelse tregt når gutten min på ett år verken sitter, kryper eller gjør tegn til å ville reise seg opp? Dvs. han sitter om jeg setter han på gulvet (dog veldig ustøtt) men kan ikke sette seg opp selv. Han åler seg rundt om kring - går opp i krypestilling, men da klarer han ikke flytte seg, så han siger ned igjen i ålestilling for å flytte seg rundt. Han virker på meg veldig svak i ryggen - når han sitter på fanget/jeg bærer han osv. vingler han fortsatt ganske mye.. Han gikk til fysioterapi de første mnd. pga skjevhet i ryggen. Hadde også en skiveutglidning etter fødsel som vi fikk fikset hos kiropraktor. Han hadde en favorittside og fikk dermed veldig flatt hode på den ene siden. Dette rettet seg opp etter at vi hadde drevet en del øvelser med ham som vi fikk hos fysio. I tillegg hadde han som nevnt en skjevhet i ryggen, men da han var ca seks mnd mente fysio at han var helt fin, og selv om jeg syntes han virket mer eller mindre uforandret, tenkte jeg at hun visste hva hun gjorde. Men nå er jeg redd for at det er dette som gjør at han er så treg. Jeg spurte fysio ang. kiss fordi jeg hadde lest om symptomene, og jeg syntes de stemte med vår gutt, men hun avviste dette. Skal på kontroll på tirsdag, så det blir spennende... Noen som har opplevd lignende eller kan komme med noen innspill?
Leamamma Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Jeg vet om en gutt som din som var veldig sen og ikke særlig sterk i ryggen. Han gikk mye til fysioterapi som baby, og mammaen gjorde masse øvelser meg han. Mener å huske at han satt da han var ett år (men det var ikke lenge før), men gikk ikke før han var 18 mnd. Pga problemene med ryggen har jo gutten din fått en tregere start med den fysiske utviklingen. Det kommer nok helt sikkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå