Gå til innhold

er det normalt å....


lillemeg har fått prinsen sin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

ikke ha baby rommet klart når du er i uke 33.. jeg verken gleder meg eller gruer meg til babyen kommer.. har liksom ikke gått opp for oss at han kommer snart.. Rommet til babyen blir brukt som oppbevaringsrom for rot for øyeblikket.. alle spør om jeg har handlet inn alt til babyen (har det meste som vi har fått) men jeg har ikke handlet inn en ting til babyen... føler meg som en dårlig mamma allerede...

 

Ligger å tenker på natta at i morgen skal jeg gjøre rommet klart men når dagen kommer så har jeg ikke energi.. og typen virker heller ikke til å bry seg :S

 

uff sorry klagingen min!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det helt med ro du. Babyen treneger ikke noe rom den første tiden og bør vel helst ligge på rom med deg. kan jo til og med ligge i vognbaggen første tiden. Tar ikke lange tiden og ta seg en runde for å få fatt på det mest nødvendige. Ikke så mye du trenger til en nyfødt. Lag deg en liste, så går det lettere. Forhåpentligvis har du god tid.

 

Lykke til

Skrevet

hva trenger man slik i første omgang til en nyfødt liksom? som er kjempe viktig å handle inn og ha i hus??

Skrevet

Helt normalt! Er 32 uker på vei selv og barnerommet er absolutt ikke klart. Når det kommer til utstyr og slikt så kan det jo være greit å ha noe å kle på ungen når dere skal hjem, men ellers er det jo faktisk slik at butikkene er oppe etter fødsel også ;-)

Skrevet

Fint å se det er andre med menn som ikke ser ut til å bry seg med hvor lenge det er igjen. Vi måtte utvide vårt soverom pga vi bare har plass til vår egen seng der. En vugge eller bag, hadde bare vært i veien!

3 uker før termin fant samboeren min ut at han skulle pusse opp! Måtte rive garderobeskap og slå ut veggen! I tillegg rette opp vegger og legge nytt gulv. Nå er det et strøk med maling på veggen, og gulvet er enda ikke lagt. Klær i kurver og esker utover hele huset!!

Kan tenke deg det kaoset som er her! I tillegg har jeg beiset og malt masse møblement til babyen som trenger å lakkes og tørke før den lille kommer! Det kan ikke jeg gjøre pga avgassene.

Har en del klart, men ordnet det meste nå de siste 3 ukene før terminen for å få tiden til å gå.

Kan ikke si jeg er veldig imponert over den late BF jeg har her hjemme! Ligger fortsatt og drar seg oppe i senga, og vi har MASSE som skulle vært gjort!

Terminen min er til søndag, selv om jeg tror jeg kommer til å gå litt over tiden.

Du er ikke alene!

Skrevet

Ha sengetøy og sengesett klart og vasket, må nok ha et par sett av dette pga søl om natta. Madrassbeskytter er også greit å ha.

Stellebord/matte og stelleutstyr, som babyoil, sinksalve, shampo, håndklær, bleier. Greit å ha et par flasker liggende i tilfelle også. Noen klesskift. Husk at du får mye! Har ca 6 bodyer, 3 sett, 4 bukser osv...

Noen pledd slik at du kan støtte opp babyen om natta, en vognbag/vugge som du kan ha utenfor rommet slik at du kan legge ungen fra deg med oppsyn.

Det jeg kommer på i farta...

Skrevet

tror BF her ikke helt har skjønt at det kommer en baby i huset.. men det kommer seg nok.. vi har nettopp flyttet så her står det meste i pappesker enda og i søppelsekker.. vi snakket om at vi skulle få alt ryddet vekk fort og slik, men han jobber jo så ofte overtid og jeg har lite energi... så alt står liksom bare her :S men det kommer seg nok...

 

Termin til søndag, ooi så spennende... er det gutt eller jente du venter vet du det? er det første?

Skrevet

sengetøy og slik er på plass.. stellebordet er oppe, men mangler alt a oljer og slik men det er kjapt å kjøpe.. har masse bodyer men str vet jeg ikke på de forskjellige :P hehe.. men det skal jeg finne ut a.. vogn og barnesett til bil har jeg... :P så tror ikke jeg ligger så ekstremt dårlig an :P

Skrevet

hehe sant sant :P men det har jeg :P hihihi

Skrevet

Er første ja! Blir en liten gutt fikk jeg vite her om dagen, så det er spennende nå!

Siden det er den første er jeg litt småhysterisk over å få ting i orden her hjemme også! Føler litt på det at jeg er litt handikappet om dagen pga stor mage! Ikke alt jeg rekker opp/ned/frem til for å si det sånn...

Vet jo det at babyen kommer når den vil uansett, men det desperate morsinstinkt/bygge rede-instinktet har tatt totalt kontroll over meg og følelsene mine!

Skrevet

Så artig :) venter også en liten gutt..

vet om flere som får det med å gjøre alt klart før ungen kommer.. blir helt sikker slik her oxo... men lite energi og stor mage allerde gjør alt veldig tungt og ting tar tid :P hehe...

Har du hatt et fint svangerskap da?

Skrevet

Ja, den magen begynner å bli litt irriterende nå!

Svangerskapet har gått veldig bra! Har ikke kastet opp noe særlig, bare brekninger om morgenen i begynnelsen, men ikke skikkelig plaget med det egentlig. Bekkenet har vært kranglete til tider, men ikke noe som har hindret meg over hodet!

Ble sykemeldt ca 3 uker før permisjonen pga tung jobb. Hadde ingen energi over hodet til overs!

I begynnelsen og nå på slutten har jeg dager hvor jeg nærmest kan sove hele tiden pga mangel på energi, mens andre dager får jeg gjort kjempemasse. Veldig variert fra dag til dag!

Hva med deg???

Skrevet

Her har også svangerskapet gått bra.. mistenkte at jeg var gravid da puppene mine var så vonde at typen ikke kunne gi meg en klem en gang.. og tok 4 positive tester før jeg trodde det.. har ikke hatt noe kvalme eller noe slik.. men plutselig så fikk jeg problemer med hofta og bekkenløsning så jeg ble sykemeldt i oktober 100 prosent for fungerte ikke å jobbe på sykehjem med bekkenløsning :P hadde en periode der jeg kunne sove heeeeeeele tiden..gjorde ikke noe annet.. så en periode der jeg ikke fikk sove i det hele tatt :P

Men har liksom ikke følt meg gravid sia jeg ikke har hatt den spyingen eller noe slik.. :P og ikke har jeg lagt på meg noe.. kun gått ned :P

 

 

Skrevet

Jeg også gikk ned mye i begynnelsen selv om jeg ikke hadde noe særlig kvalme.

Merkelig det der, følte meg heller ikke så gravid før nå på slutten hvor sparking og bevegelser merkes mye mer. Og så magen da som buler ut foran her, he he...

Har gått opp ca 5-6kg tilsammen nå. Vekta føyk i været nå på slutten, men er visst helt etter boka...

Skrevet

skal til jordmora klokka 8 i kveld så skal se hvor mye jeg har gått opp... på UL i forrgie uke så var de beskymret for babyen sia han var så stor, han veide da 2.6 kilo i uke 32 :P Er vist litt stort.. og symfyse målene mine ligger over gjennomsnittet så jeg vet ikke jeg :S

skjønner meg ikke på disse SF målene og slik jeg...

føler meg mer gravid nå ja nå som jeg kjenner sparkene tyyyydelig og at han beveger seg frem og tilbake, og mishandler ribbeina mine :P

Skrevet

He he... Har gått hardt utover ribbeina her også! Mini her har liggi nesten rett på streken hele veien, så blir nok en helt normal størrelse på han her...

Får håpe det går bra da, ellers blir det kanskje satt i gang en tidligere fødsel?

Skrevet

har ingen annelse jeg.. første ungen og slik så jeg vet ikke åssen det fungrer jeg.. hva skal til for å få en tideligere fødsel? (vil ikke det :P )

skal høre litt med jordmor i dag ang vekten og slik..

 

 

Skrevet

Dette er min første også som sagt, men har hørt at andre har blitt i gangsatt pga stor baby. Den skal jo gjerne komme ut den samme veien som den kom inn?! Men mulig han slutter å vokse så mye nå mot slutten da. Sikkert litt forskjellig fra person til person der også.

JM vet nok mer om dette ja, så greit å forhøre seg der selvsagt. Er ikke akkurat leger her inne, bare oss som spekulerer ;-) Lykke til da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...