Gå til innhold

Syke og slitne barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lenge siden jeg har vært her inne nå, så nå får jeg komme med en tilstandsrapport fra Mariaminheimen.

Nå har jeg vært hjemme med Lille Smulte i over 2 uker. Stakkars lille jenta har pådratt seg en stygg bronkitt som har sittet veeeeeeldig lenge i. Hun har hostet og hvest som en langtkommet kolspasient...

I morgen skal hun i barnehagen, og det gleder jeg meg til. Det er sjelden jeg har dårlig samvittighet overfor jobben, men nå har jeg det sannelig. Lurer på om de husker hvordan jeg ser ut:)

I dag har jeg også vært på oppfølgingskontroll med Storebror på Ullevål. Han er veldig liten og tynn for alderen, og har gått ned i vekt i forhold til høyde de siste 10 mnd, så nå har legen bestemt seg for full utredning. Snart skal vi ta rtg av lunger og håndledd ( for å sjekke veksten), det skal taes blodprøver og muligens en gastroscopi for å sjekke syrenivået i magesekken.

Han må begynne å drikke ernæringsdrikker og skal dessuten til ernæringsfysiolog om en liten stund.

Legen snakket også om vekstormoner, men da hadde jeg fått så mye info, at det gikk inn det ene øre og ut det andre.

Og mens vi venter på alt dette, må vi skrive mat-dagbok. Phu....

Nå venter vi bare på at influensaen skal komme å ta oss...

Men ellers har vi det bra:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, hei! Godt å høre at "ellers" har dere det bra. Ikke noe morsomt med så mye sykdom, spesielt ikke når det er de små det går utover. Og, storebror, håper dere får kartlagt hva det er som feiler han, slik at han kan få den oppfølgingen han trenger.

Sender deg en oppmuntringsklem :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...