Gå til innhold

Har en liten mistanke om..

Anbefalte innlegg

Skrevet

at svigermor ikke strikker på dåpskjolen fordi hun ikke vil at vi skal ha dåpen i mai. Istedet begynner hun på nye ting f.eks. sparkebukse osv. Og det er veldig fint men syns dåpskjolen skulle vært førsteprioritert. Hun syns det er for tidlig å ha dåp når babyen er nesten to måneder. Hva syns dere?

Dette er samme svigermor som sier at det er hennes unge for de som husker det innlegget. Hun kan det med å få viljen sin på en eller anna måte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg døpte begge mine jenter når de var 2 måneder. Hvis du ikke vil at din svigermor skal blande seg inn så må du heller ikke be henne om å engasjere seg feks ved å la henne strikke dåpskjole. Lån en eller lei en, så kan du ha dåp når du måtte ønske det uten at svigermor kan ha noen innvirkning på det.

Lykke til!

Skrevet

Kan du ikke bare kjøpe kjole selv da?

Skrevet

Planlegg dåpen som dere har tenkt (2 mnd er da et supert tidspunkt mener jeg) - og hvis dåpskjolen ikke er ferdig en uke før, så drar du i butikken og holder av en kjole til dagen før, så har hun en mulighet til å gjøre den ferdig. Blir den ikke ferdig, så har du en dåpskjole på lur i butikken. Så blir hun sikkert sur, men det hadde jeg gitt blanke i....

Skrevet

er jo bare å kjøpe dåpskjole om den ikke er ferdig...

Skrevet

Kan du ikke bare ta det opp med henne da.

Si i fra, at dersom ikke dåpskjolen er klar 2-4 uker før dåpen, da kjøper dere en dåpskjole istedet.

Da er jeg rimelig sikker på at hun vil ha kjolen klar.

Skrevet

Det er jo fremdeles god tid, og hvis det viser seg at hun ikke rekker å bli ferdig så kjøper dere bare en kjole i stedet :) Ikke stress du.

Skrevet

hvis du planlegger dåp i mai vil det vel si at du venter et mars barn??

Er vel litt tidlig å stresse med dåpskjolen allerede nå i januar da. Er 2 md til mini kommer og 4 md igjen til dåp. Lurt forslag uansett å holde av en i en butikk hvis svigermor prøver å ta styringa! bare å dra å kjøpe den hvis ikke den andre er ferdig. hadde ikke engang "truet" med det. du finner jo fort ut om den ikk er ferdig dagen før ;)

Skrevet

Kanskje like greit å bare gi hu beskjed om det ja.

Er litt vanskelig med hu for samboeren min er lille godgutten hennes så hun tror jeg bestemmer over han og sier hvordan ting skal være. Hun bestemte til og med at dåpskjolen skal være litt gulaktig i stedet for snøhvit, noe jeg ikke var enig i (jeg syns gult ser misfarget og gammelt ut). Så jeg tok med samboeren til garnbutikken og viste en gulaktig farge med rosa bånd og det samme med den snøhvite, og han var helt enig i at snøhvit var finere til rosa. 5 min etter at han sendte melding til mor si, traff vi hu på et senter (bare helt tilfeldig) og da hilste hu ikke på meg engang. Da var hun dritsur for vi hadde bestemt at kjolen skal være hvit.

Skrevet

Ja helt sikkert! Dengruuusome svigermoren din som kommer å tar deg om ikke du er snill..

Nei skjerp deg! Bortskjemte drittunge

Skrevet

Hormonell i dag eller anonym 15:27??

Hvorfor er HI bortskjemt?

Skrevet

Vel, da sier du bare at dåpen er den og den dato, og er ikke dåpskjolen ferdig, vel, da låner du dåpskjole fra noen du kjenner.

Det får nok fart på dama ;-)

Skrevet

Hvis svigermor er strikkekyndig, så har hun mer enn god nok tid på seg til å strikke både sparkebukser og mye annet før dåpskjloen skal være ferdig i mai. Kanskje hun bare vil ha et strikkesett ferdig til babyen når den blir født?

Hvis jeg var deg så ville jeg også vente litt med å planlegge dåpen i detalj. Barnet ditt er ikke født enda, og du vet enda ikke noe om formen din etter fødselen. Jeg vet av erfaring at ikke alle er klare for å arrangere selskap 8 uker etter at babyen er født. Jeg hadde snaut nok hodet over vannet på den tida, og syntes jeg hadde en knalldag hvis jeg både hadde dusjet og spist frokost kl 14...

Men slapp av og tenk på andre ting en stund, så styrer nok svigermor strikkeprosjekktene sine selv. Jeg synes hun er kjempesnill som strikker tøy til barnebarnet sitt. Prøv å tillegg henne noen gode intensjoner, og begynn å let etter gode sider hos henne også. Det er jo gjerne sånn at man ser det man ønsker å se...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...