Gå til innhold

Naar kan man droppe mm til hvert maaltid? Tar ikke flaske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini her er 4 1/2 mnd, men sulten av seg. Han tar ikke flaske, saa jeg gir en halv porsjon maisgroet til formiddag og en hel porsjon til kvelds. I groeten blander jeg litt sviskemos. Foer og etter faar han pupp, og jeg proever aa gi litt vann. Naar kan jeg begynne med litt fruktmos og groennsaker? Og naar kan jeg kun gi groet eller mos til et maaltid? Han tar absolutt ikke flaske, selv med mm paa, saa alt maa gis med skje. Jeg begynner aa foele meg veldig laast, og kunne tenke meg aa komme meg ut en loerdags formiddag lenger enn en time.... Huff, jeg vet at man maa regne med aa vaere tilgjengelig hele tiden, men en liten tur en gang i uka hadde vaert godt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, jeg vet neimen ikke... Men her er lillegutt 8 måneder, og ammer nå kun en gang daglig. Ellers er det umulig å få i han noe som helst på flaske. Han får vann med skje eller kopp (men det blir jo ikke kjemopemye ut av det). Jeg passer på at han får i seg nok jern gjennom grøtmåltidene, siden han ikke får særlig mye melk. Gutten her fikk smake grønnsaksmos (potet, gulrot etc) fra han var 4 måneder. Jeg ammet til hvert måltid den gangen, men vil vel tro at du ikke må amme til hvert eneste måltid. Jeg sluttet å amme etter middag og grøt da han var 6 mnd.

Skrevet

Selvsagt "må" man ikke amme til hvert måltid, men det er vel det beste iallfall til de små er 6 mndr. Det er slitsomt rundt 4-5 mndr, vesla her hang iallfall veldig mye i puppen da, så man føler seg litt låst. Tok heller ikke flaske. Men det bedrer seg etter hvert som måltidene blir sjeldnere og mer regelmessige og man slutter med nattamming. Jenta mi er 10 mndr og ammes fortsatt til hvert måltid, dvs 4 ganger på dagtid. Siste amming er kl 18, så ikke noe problem å gå ut med venner på kvelden. Og kan fint dra på trening, shopping e.l. når noen andre passer. Mange babyer vil nok trappe ned av seg selv før det fordi de ikke har tid til eller ikke er interessert i puppen lenger, men det er individuelt. Prøv å komme deg ut litt selv om du ammer mye - hvis ikke blir man litt smågal:-)

Skrevet

Jeg tenker mest paa om de blir harde i magen av for lite vaeske. Jeg tenker aa amme til vanlig etter hvert maaltid, men lurer paa om jeg kan droppe det av og til. Vi bor i utlandet og her er det uglesett aa amme offentlig. Jeg maa jo likevel, men det er stress. Det finnes ikke stellerom der man kan amme paa kjoepesenter heller, saa jeg gleder meg til jeg bare kan gi litt groet eller fruktmos og litt vann til et maaltid. Veldig bitter for at mini ikke tar flaske, saa jeg kunne gitt det en gang i blant. Jaja, faar vel bare holde ut en stund til. Det er dessverre for varmt til aa gaa ut her, saa kjoepesenter med aircondition er eneste alternativ. Blir litt rar av aa gaa utendoers en dag i uka ja, det kan jeg skrive under paa.

Skrevet

Av og til går det sikkert bra å hoppe over ammingen til ett måltid - er jo en del væske i grøten også! Jeg har ammet på det lille avlukket inne på offentlige toaletter av og til i nøden - kanskje det kunne gå an der du bor en gang i blandt? Kanskje det kunne være en idé å begynne å øve på tutekopp - så kan han få i seg litt vann til måltidene etter hvert. Her har vi hatt suksess med de koppene som ikke har anti-spill - da kommer det litt vann bare de tygger på tuten, og så må de ikke suge så hardt som på de andre koppene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...