heisand? Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 jeg har nå gått hjemme i 17 måneder og hadde tenkt til å gå hjemme til han er 2år. men føler nå at jeg må gjøre noe annet, begynne å studere på nettet og har lyst til å få lillemann i barnehage. men kan jeg bare ringe rundt og høre om de har plass nå? eller må jeg vente med å søke og veeeeente til høsten? Jeg er alenemor, er det noe hjelp fra nav med betaling av barnehageplass og nettstudier? Beklager ikke store bokstaver. Skal skjerpe meg der
Gjest En vakker gutt på to år Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Det første du bør gjøre er i alle fall å søke barnehageplass via kommunens nettsider - opptak i Oslo foregår foreløpig ut fra ansennitetssystemet (den som søkte først, får først plass, men innenfor hvert årskull). Så søk så fort som mulig. I teorien skal man vel ikke kunne få plass ved å ringe rundt, men noen får det jo til, i alle fall hos private barnehager. Så verdt et forsøk Som alenemor har du prioritert, men er et stykke nede på prioritetslista. Men du kommer jo i alle fall før de som ikke er alene. Du får dekt fra nav 64 % av barnehageutgiftene (etter at evt. matpenger er trukket fra). Hvordan det er med nettstudier vet jeg dessverre ikke.
heisand? Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2009 Tusen takk for svar. Da får jeg heller søke nå innen fristen. Venter på at man kan søke på nett til uka. Hvilken oppstartsdato kan jeg tidligst sette? I fjor da jeg søkte, fikk jeg ikke satt opp høyere på lista fordi jeg ikke var aktiv jobbsøkende. Men jeg kan jo ikke få meg jobb før jeg har barnehageplass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå