Gå til innhold

Lillemor griser helt utrolig ... :-(


nungo

Anbefalte innlegg

Jeg trodde ikke det var mulig for et lite barn å grise så mye! Jeg må støvsuge hver gang vi har spist og vasker gulv på kjøkkenet minst en gang om dagen - er litt lei det etterhvert! Lillemor griser veldig mye med maten. Jeg prøver jevnlig å la henne spise selv (brødbiter etc) men hun sitter bare å gnir det melleom fingrene, kaster det på gulvet el.l. Når jeg stabber maten i munden på henne, kan hun ofte finne på å ta den ut igjen og sitter og fingerer med den - arg :-( skikkelig ekelt! Og det er ikke fordi hun er forsynt, men hun er nok rett og slett veldig nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh ja, jeg må si jeg er litt lei...

Her har vi jo en storebror som spiser selv, så Helene må jo også få lov til det. Så hun spiser alle måltider selv, med det griseriet som det medfører! Vi vasker gulvet rundt spiseplassen etter hvert eneste måltid...

 

Kjenner at jeg blir litt ekstra lei av grisingen fordi jeg akkurat har vært gjennom det med storebror. Men samtidig så er det nå greit, fordi jeg vet at det bare er en periode. Akkurat nå slipper Helene alt på gulvet, men om noen måneder så har det plutselig gått over! Så hold ut, det blir bedre!! :o)

 

Er de ikke egentlig litt søte, de tar mat i munnen, tygger en stund og så tar de maten ut igjen og forsøker å mate deg med den... Takk, takk! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de skal jo lære, og det går forhåpentligvis over snart. sønnen har spist brødskiver selv ganske lenge, og etter noen måltider ligger det meste på gulvet, mens andre måltider er nesten alt i magen...

 

Det er verre med middagsmaten, han skal spise selv der også, og helst med fingrene - så vi vasker gulvet etter middag, men det er nok det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vil bare tipse dere om at det finnes slike matter à la plastspisebrikker bare mye større, til å ha under barnestolen. Da kan dere bare skylde av den - å slippe unødvendig pes:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så smarte de hørtes ut da! :o)

 

Her havner maten omkring 1-2 meter fra stolen Helene sitter i, i alle retninger... Så det hadde blitt en litt stor matte er jeg redd! :o/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...