Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Veldig ofte ser jeg at dere heier her inne på å sende bekymringsmeldinger til barneverne og klærne ikke er på stell og om barn som ikke har faste rammer. Jeg mener selvfølgelig at det er fint om slike ting er på plass, dette fordi jeg er et produkt av mitt samfunn, men jeg tenker også at svært mange kulturer rundt om i verden vasker ikke huset sitt, de koster. De lar barn være oppe til langt på natt og de får drikke alkohol rellativt tidlig. Det er langt flere av denne typen foreldre en av den vestlige typen foreldre. Jeg syntes vi bør ha rimelig takhøyde for individuelle forskjeller.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Heldigivs er det ikke du som bestemmer.
Gjest Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 I enkelte kulturer er det ogsåp en plikt at foreldrene omskjærer barna, og endel kulturer forsvarer misshanlding som en del av barneoppdragelse. Tukt...det var også endel av kristenoppdragelse tidligere. Skal det også være "greit" da? Nei, LOVEN skal følges, feks å servere alohol til mindeårige er faktisk ulovlig. Når det gjelder renhold så er det annen sak. En ting vhis man lever i søppel. skitt, barna blir aldri badet. Men hvis noen feks kommer i barnehagen med en genser med syltetøyflekk, sokker med et hull, bustete på håret og med søtt på skiva så er ikke det grunn nok. Kommer barnet i samme klærne dag eller dag, er skikkelig møkkete, eller mangler matpakke gjentatte ganger, alltid mangler klær etter føre og vær så bør man kansje gripe tak å gjøre noe. Takhøyde er en ting, men sunn fornuft bør vel helst råde.
Miss Misantrop Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 Jeg kunne ikke vært mere enig med deg, HI. Det virker som vi tror vi har alle svarene i vårt samfunn. Og tror noen en millimeter utenfor skal de ha hjelp til å komme tilbake på snoren sin. Men håper selvfølgelig at folk ikke nøler med å sende bekymringsmelding når det er snakk om skikkelige ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå