Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 det er veldig mange meninger om dette å slanke seg når en er gravid. Jeg veide 114 kg i sommer og gikk ned til 96 kg før jul og vil fortsatt ned, men da skjer jo dette at jeg blir gravid. Frykter å gå opp igjen noe jeg absolutt ikke vil. men jeg skjønner jo at barnet må få noen kilo på seg da. Hva mener dere om dette, er jo så godt igang med å ha klart å endre kostholdet. vil ikke barnet ta det det behøver uansett da? Kan det ta av det som allerede er av fett og næring...tenker at når barnet er født så veier jeg mindre enn nå...eller er jeg helt ute å kjøre? Veldig glad for noen meninger og synspunkter her..
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 En kan fint slanke seg selv om du er gravid. Så lenge det gjøres på riktig måte, med et sunt kosthold og riktig type mosjon, så vil jo barnet uansett ta til seg det den trenger. Det er vel diverse dietter og slankekurer en skal holde seg unna:) lykke til!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Husk at hvis du beholder vekten, så vil det være det samme som å gå ned i vekt. Selv om du da ikke får resultatet før babyen er født:) Så av egen erfaring så kan man noen ganger ikke gjøre noe med vekt oppgangen i svangerskapet. Jeg gikk opp 5kg de første 7 måndene og var kjempe fornøyd, men nå (tilsynelatende uten grunn) har jeg gått opp 5 kg på en månde... Har ikke endret kosthold, eller gjort noe annet enn tidligere. Jeg bare håper at når babyen kommer så går det meste av igjen. Trøster meg med at de sier at det man legger på seg på slutten ofte går letter av når barnet kommet. Syntes du skal fortsette og trene og spise sundt. Husk at en trenger ca 300 kalorier mer om dagen når enn er gravid. Hvis du lever på samme kaloriinntak+ 300 så tror jeg ikke det skader barnet. Bare vær oppmerksom på at man kan gå opp i vekt under en graviditet unsett hva man gjør, ikke ta det som et nederlag. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 Hei. Den følelsen hørtes velkjent ut. I utgangspunktet så skal man jo ikke slanke seg når man er gravid, men man kan føre en sunn livstil, som gjør at en ikke legger unødig på seg. Jeg hadde før forrige graviditet gått kurs hos grete roede og gått ned fra 133 til 103kg. Kjente jo panikken kom snikendes da graviditeten var et faktum. Var jo livredd for å legge for mye på meg, og at hele jobben med kiloene skulle være forjeves Jeg snakket med jordmor og lege, og fikk beskjed om å følge samme opplegget, men om kroppen ble litt ekstra sulten utenom, så kunne jeg spise litt ekstra. Jeg skulle ikke gå sulten. Det gikk veldig greit, men jeg "sprakk" litt mot slutten, og endte på en vekt på 114 kg etter at ungen var ute. Litt surt, men min egen feil. Jeg er en av dem som ikke klarte å gå ned mens jeg ammet. Samme hvor sunt jeg spiste, så rikket ikke vektnålen seg. I det jeg sluttet å amme, 10 mnd etter fødsel så tuslet vekten nedover igjen. Endte nå på 107kg, før jeg ble gravid igjen. Nå går det sakte oppover. Er i uke 28 og har gått opp 5 kg. men da er jeg påpasselig på hva jeg stapper i munnen også... Jeg tror at så lenge det er en livstilsendring du har foretatt, og du ikke blir helt fanatisk, så sier jo kroppen i fra om du får i deg for lite. Babyen tar det h*n skal ha av næring den, men det er ikke bra at den tar av dine "fettreserver" da det er avfallstoffer i det. Hadde jeg vært deg så hadde jeg prøvd å fortsette den gode livstilen,prøvd å ikke legge på m,eg noe i egenvekt, men latt de nødvendige kiloene komme, og heller ta det helt opp igjen når babyen er ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå